فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: نداشتن بصیرت جبهه کفار در برابر امام حسین (ع) و یارانش موجب شد حادثه غم انگیز عاشورا در حافظه تاریخ به ثبت برسد ولی این قیام تا روز قیامت در عالم تاثیرگذار و زنده است.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۲۱
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی شامگاه پنج شنبه همزمان با شب عاشورای حسینی در شهرستان هلیلان اظهار داشت: عاشورا متعلق به شهیدان و عاشقان شهادت است و همه زیبایی های عالم و ایثارگری این بزرگواران در این شب خلاصه شده است‌.

وی افزود: شب عاشورا مظلومیت فرزندان ابا عبدالله بر همگان آشکار شد و آن لحظه سخت و شکننده شام و عبور کاروان از گذرگاه و موقفگاه، لحظاتی سختی بر فرزندان امام حسین (ع) گذشت.

سردار شاکرمی تاکید کرد: حادثه عاشورا برای همه ما درس آموز است و تک تک لحظات این واقعه می تواند راه و رسم زندگی راستین را به ما بیاموزد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: همه باید از واقعه عاشورا الگو بگیریم و راه شهیدان، امام حسین (ع)، یارانش و حضرت زینب (س) را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: حادثه انقلاب اسلامی و شهیدان ما مستندی از واقعه عاشورا بود و در واقع همه این واقعه بصورت متراکم و فشرده در یک نیمروز به وقوع پیوست و به تعبیری همه خوبی ها عالم در برابر ظلمت و تاریکی ایستاد.

سردار شاکرمی ادامه داد: همه ما نباید فراموش کنیم عاشورا یکروز نیست بلکه امتداد زمانه است و از سال ۶۱ هجری شروع شده و تا روز قیامت استمرار خواهد داشت.

امروز همه دنیا فریاد یا حسین را سر می زنند 

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) نیز اظهار داشت: پس از گذشت سال‌ها از واقعه عاشورا تمامی مردم قاره های مختلف دنیا فریاد یا حسین و لبیک یا حسین (ع) را سر می‌زنند اما در مقابل نامی از یزید ملعون جز نفرین و نابودی در جهان نیست. 

حجت الاسلام اشرف علی‌محمدی افزود: همه مردم دنیا طالب عزت و شرافت هستند اما در این مسیر برخی مانند یزید و لشکرش در دنیا ذلیل و خار می شوند و مورد نفرت جهان قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در مقابل نیز برخی همانند امام حسین (ع) بدلیل آزادگی و دفاع از اسلام در دنیا بزرگ و عزیز هستند.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به شخصیت امام خمینی ( ره ) و محبوبیت وی در کشور و جهان نیز گفت: امروز نام امام (ره) به بزرگی در جهان شنیده می شود اما در خصوص صدام معلون چیزی غیر از نفرین به گوش نمی رسد. 

حجت الاسلام علی‌محمدی در ادامه سردار شهید سلیمانی را نمونه بارز یک شخصیت مجاهد ذکر کرد و گفت: تشییع پیکر این شهید بزرگوار همه جهان را متحیر ساخت اما در مقابل مسعود رجوی منافق است که از مسیر خود خارج شد و مورد نفرت و لعنت همه مردم قرار گرفت.

ارسال نظرات