مجتمع آبرسانی ۴۸ روستایی ریگ‌ملک میرجاوه به بهره‌برداری رسید

میرجاوه/ مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ روستای شهرستان میرجاوه و شهر ریگ‌ ملک با هشت هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت به مناسبت هفته دولت از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۸۸
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از میرجاوه، علیرضا قاسمی در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی ریگ ملک اظهار داشت: ۶ ماه پیش که عملیات اجرایی این مجتمع آغاز شد قول دادیم که این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری برسد و خرسندم از اینکه به وعده داده شده عمل شد.

وی با بیان اینکه مجموعا ۶۲ روستای سیستان و بلوچستان در هفته دولت آبرسانی و رفع تنش آبی شدند افزود: ۴۸ روستای آن مربوط به مجتمع ریگ‌ ملک است این پروژه که از سنوات قبل آغاز شده بود در بازه‌ای از زمان گرفتار رکود و تاخیر شد و به بهره‌برداری کامل نرسید در آن زمان تعداد ۲۹ روستای این مجتمع به آب بهداشتی متصل شدند و علاوه بر غیرقابل آشامیدنی بودن آب با تنش آبی نیز مواجه بودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افتتاح امروز این طرح در راستای تکمیل این مجتمع بود بطوریکه علاوه بر وارد مدار شدن شهر ریگ ملک و ۱۹ روستای جدید مجموعه ۲۹ روستایی قبلی نیز به پروژه متصل و در مجموع ۴۸ روستا و شهر ریگ ملک دارای آب آشامیدنی پایدار شدند.

وی با بیان اینکه مجموعاً حدود ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است افزود: تقریبا ۱۴ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاح امروز است و احداث یک باب مخزن یکهزار متر مکعبی، اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال، حفر یک حلقه چاه و ساخت سایت ایستگاه پمپاژ  اقداماتی‌ست که برای این مجتمع صورت گرفته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با جهش اعتباری بوجود آمده به آرزوی خود که رسیدن آب سالم به شهرها و روستاهاست جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار