خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوين؛

طرح تحول بنیادین، راهگشای درس آمادگی دفاعی است

اصغری گفت: طرح تحول بنیادی پیشنهاد شده از سوی سازمان بسيج دانش آموزی راهگشای مناسبی برای دبیران و اساتید درس آمادگی دفاعی خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۸۷
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

قزوین- به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوين در جمع دبیران و استاتید درس آمادگی دفاعی اظهار داشت: امروز توفیق داریم به همراه اساتید و همکاران درس آمادگی دفاعی در خدمت تعدادی از فرماندهان محترم سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین باشیم.

وی افزود: تمامی دروس آموزشی در مدارس کشور حائز اهمیت بوده و تربیت دانش آموزان در تمامی ساعات آموزشی مدارس امر بسیار مهمی می‌باشد اما در برخی از دروس برای اینکه بتوانیم به نحو مطلوب و شایسته‌ای عمل کنیم و در عین حال نتیجه مناسب و مساعدی بگیریم نیاز به تأمل بیشتری است.

اصغری تصريح کرد: ممکن دانش آموزان به جهت برگزاری کنکور سراسری و صرفا آمادگی جهت شرکت در آزمون نهایت تلاش خود را نموده و بدون توجه به فلسفه وجودی به تحصیل پرداخته یا برای درس خاصی همانند آمادگی دفاعی که ممکن‌ است امتحانات مشکلی نیز در سطح مدارس کشور برگزار نشده و آثارش در کنکور نمایان نشود، علاقه و رغبتی نشان ندهند.


وی در ادامه بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است برای برخی از دانش‌آموزان این تردید ایجاد شود که فلسفه وجودی این درس در بین دیگر دروس مدارس چیست، بدین ترتیب اساتیدی که درس آمادگی دفاعی را در مدارس تدریس می‌کنند می‌بایست در اولین جلسه برگزاری کلاس قادر به بازگویی فلسفه زیبای آن درس و مأموریت هایی که قرار است از طریق آن به دانش آموزان منتقل شود بصورت عمیق و مبنایی بپردازند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوين گفت: اگر معلمان توانایی لازم جهت بیان اهمیت درس آمادگی دفاعی در مدارس کشور را نداشته باشند قطعا تا پایان سال تحصیلی با دانش آموزان دچار مشکل خواهند بود و درنتیجه آن درس به اندازه کافی جدی گرفته نخواهد شد. لذا از تمامی دبیران محترم درس آمادگی دفاعی استدعا دارم ضمن تحلیل درست و شایسته‌ از درس مذکور، جهت کسب موفقیت در کار خود به اموری نظیر هدف، محتوا، روش و ارزشیابی توجه ویژه‌ای نموده و اگر این ۴ مؤلفه‌ مهم و درهم تنیده درکنار یکدیگر قرار نگیرند، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه معلمان محترم باید قادر به ترویج روشهای مناسب جهت تدریس هرچه بهتر دروس مختلف از جمله درس آمادگی دفاعی داشته و ضمن استفاده از ارزشیابی بالقوه‌ به ایفای وظایف خطیر تدریس و آموزش بپردازند.

اصغری با اشاره به ایجاد طرح تحول پیشنهادی از سوی سازمان بسيج دانش آموزی افزود: ادعای ایجاد تحول بنیادی به تنهایی کافی نبوده بلکه درکنار آن می‌بایست با بکارگیری نیروی انسانی متخصص و متعهد و با برگزاری جلسات مختلف و تدوین کتب درسی آمادگی دفاعی، تحلیل محتوایی صورت گیرد تا بتوان از بطن آن تحلیل‌ها به روش تدریس مناسب برسیم، در آن صورت می‌توانیم ادعا کنیم به تحول بنیادی و راهگشایی دست یافته‌ایم.


وی ضمن تشکر از زحمات سرهنگ دکتر محمد سرباز مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: سپاه پاسداران و سازمان بسیج دانش آموزی با نهایت علاقه، حساسيت خاصی در انتخاب آموزگاران درس آمادگی دفاعی داشته و در جهت توانمندسازی دبیران تلاش‌های فراوانی متحمل شده‌اند. لذا سازمان آموزش و پرورش نیز با همت و پشتکار فراوان بهمراه این عزیزان در اجرای این امر مهم همواره پای کار خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از عملکرد نهاد مقدسی همچون بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان استان که حاضر به همکاری و مشارکت با سازمان آموزش و پرورش بوده‌اند گفت: اگر در راستای تربیت مناسب دانش آموزان قادر به کسب موفقیت شویم دست دوستانمان را به گرمی میفشاریم و قدران زحمات آن عزيزان خواهیم بود و امیدواریم ازین پس شاهد اتفاقات مبارکی در سطح استان قزوين باشیم.

وی با اشاره به کسب رتبه ۱۱ کشوری دبیرخانه استان خاطرنشان کرد: امیدواریم در درس آمادگی دفاعی نیز با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و با تغییراتی که در سرگروه های این درس ایجاد شده همت بلند و مساعدت‌ها و همکاری لازم از طرف فرماندهان محترم سپاه پاسداران صورت گیرد و ضمن هدف گذاری به یک رتبه مطلوب در درس آمادگی دفاعی نیز برسیم.


اصغری در پایان بیان کرد: در درس آمادگی دفاعی ناگفته های بسیاری وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود و تا به امروز نتوانسته‌ایم اقدامات لازم جهت یافتن روشهای هوشمندانه و پیاده سازی هرچه بهتر روشهای تدریس در این درس بپردازیم، بنابراين در سال تحصیلی جاری با شعار《تربیت تمام ساحتی با رویکرد نو اندیشانه》و با همكاری‌ مؤثر معلمان و مدیران جهادی بدنبال یافتن روشهای مناسب جهت تدریس موفقيت‌آميز درس آمادگی دفاعی هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار