خبرهای داغ:
سازمان بسیج جامعه زنان کشور با همکاری سازمان انتقال خون کشور برگزار کرد:

اهدای خون بانوی ایرانی با حضور دکتر خزعلی

سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت سالروز میلاد کوثر نبی، فاطمه زهرا (س) با همکاری سازمان انتقال خون کشور پویش "اهدای خون بانوی ایرانی" را راه اندازی کرد و دکتر خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری در دومین روز این پویش در این امر خداپسندانه شرکت کرد.
کد خبر: ۹۴۰۹۴۹۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

اهدای خون بانوی ایرانی با حضور دکتر خزعلی

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان کشور-خبرگزاری بسیج:پویش "اهدای خون بانوی ایرانی" با دعوت سازمان بسیج جامعه زنان کشور از بانوان، با همکاری سازمان انتقال خون کشور به مناسبت بزرگداشت روز زن از ۲ الی ۸ بهمن با هدف تشویق و ترویج بانوان جهت اهدای خون انجام می‌گیرد. به همین مناسبت دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوی با حضور در سازمان انتقال خون در پویش" اهدای خون بانوی ایرانی" شرکت کرد.
وی درباره اهمیت حضور در این پویش افزود: اهدای خون نیازمند به فرهنگ سازی است .بخش زیادی از افرادی که احتیاج به خون دارند بانوان هستند و چه بهتر است که اهدای خون از طرف بانوان باشد.

خزعلی افزود: بانوان اگر بدانند که با اهدای خون مشکلی برایشان پیش نمی‌آید همانند دوران دفاع مقدس که شاهدحضور گسترده زنان در اهدای خون بودیم، از این پویش استقبال خواهند کرد، بطور حتم با فرهنگ سازی این اتفاق رخ داده و بانوان حضور گسترده‌ای در اهدای خون خواهند داشت.

مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز با شرکت دراین پویش با تاکید بر اینکه سنت های بسیار خوبی در بین مردم ایران جاری است و همواره استقبال خوبی از امور خداپسندانه و نوع دوستانه داشته اند، اظهار داشت: موضوع اهدای خون نیز یکی از این امور خداپسندانه است که پویش اهدای خون هم در همین راستا به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا اهدای خون رو به کاهش رفته و به دلیل نیازی که بانک خون کشور به اهدای خون داشت، بسیج جامعه زنان کشور را برآن داشت تا در بحبوحه کرونا به مدد سازمان انتقال خون بیاید و پویش هایی را با عنوان هر خانه یک پایگاه انتقال خون با همراهی این سازمان راه اندازی کند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه امروز هم پویش اهدای خون بانوان ایرانی به بهانه ایام با شکوه هفته زن و میلاد پرسعادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این پویش ها، این سنت حسنه را به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده در بین خانواده ها جاری کنیم.

بیابانی با بیان اینکه شیوع ذهنیت نادرست در بین بانوان عامل کاهش مشارکت آنان در امر اهدای خون است، تصریح کرد: ضمن اینکه به تصور کم خون بودن، اهدای خون را به ضرر بدن می دانند. در حالیکه پزشکان با ادله پزشکی معتقد هستند چنین چیزی نیست و زنان می توانند در فرصت های مقتضی برای اهدای خون حضور پیدا کنند.

وی افزود: بانوان بدانند در سازمان و پایگاه های انتقال خون، با تست هایی که از آنان گرفته می شود و با تایید پزشک می توانند این امر مهم را انجام دهند.

بیابانی توصیه کرد: بانوان که همواره پیشگام در فرهنگسازی و امور خیریه هستند بهینه است که نسبت به این امر هم توجه لازم را داشته باشند و این فرهنگ را در جامعه و خانواده ها عمومیت بخشند. امیدواریم تعداد بسیاری از زنان به طور مداوم بتوانند با زمان بندی های خاصی که سازمان انتقال خون برای اهدای خون دارند، جهت این امر حسنه حضور پیدا کنند و با اهدای خون هم حظ معنوی ببرند و هم از سلامتی لازم به واسطه این امر برخوردار شوند.

این پویش تا 8 بهمن ماه در مراکز انتقال خون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات