خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد

تلاش برای بازگرداندن ۹ واحد در تملک بانک‌ به چرخه تولید در همدان

همدان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه تولید پیچیدگی‌های دارد، گفت: در تلاش هستیم مالکیت ۹ واحد تولیدی که در تملک بانک هستند مشخص شود و به چرخه تولید بازگردند.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۷۵
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ظاهر پورمجاهد امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان صمت همدان که در تالار معلم همدان برگزار شد، اظهار کرد: شاغل شدن یک کارگر برای مدیر یک تولیدی افتخار است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ادارات به خصوص سازمان صمت تا نیمه شب مشغول به کار بودند چرا که نیاز بود سر کار باشند، گفت: واحد تولیدی ما به ۲۰ استان پارچه ماسک و همچنین واحد تولیدی ماسک همدان به ۱۲ استان ماسک ارسال می‌کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تجربه گران سنگ مهندس متین در استان و واحدهای تولیدی و ریاست جدید مورد استفاده خواهد بود، با اشاره به سوابق رئیس جدید این سازمان گفت: دکتر شانیان رئیس مرکز آموزش مدیریت صنعتی استان بود که استادهای توانمندی به استان دعوت می‌کرد و به طور قطع با نگاه برنامه‌ای و علمی در این سمت تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی صنعتی، ۲۰۰ هزار معدن، ۷۰ هزار واحد صنفی و ۲۰۰ هزار شاغل در این سازمان وجود دارد، عنوان کرد: سازمان صمت یکی از کلیدی‌ترین سازمان‌هایی است که به فرموده مقام معظم رهبری معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری را باید هدایت کند.

پورمجاهد با بیان اینکه نگاه آینده‌نگر و ایجاد واحدهای پیشران توسعه استان و نگاه توسعه در ابعاد مختلف متناسب با استعداد بالقوه استان می‌تواند یک سازمان را به گردش درآورد، تصریح کرد: ما باید به نقد درست افتخار کنیم چراکه شهامت گفتن حرف حق را دارند و تشکر نیز می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید پیچیدگی‌های دارد، گفت: در تلاش هستیم مالکیت ۹ واحد تولیدی که در تملک بانک هستند مشخص شود و به چرخه تولید بازگردند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ابراز کرد: حضور استاندار در جلسات ستاد تسهیل استان باعث افتخار است و نشان از حمایت همه جانبه وی و اهمیت بخش اقتصاد و تولید دارد که باید مشکلات آنها گره‌گشایی شود.

وی خطاب به رئیس جدید سازمان صمت استان همدان گفت: انتظار می‌رود در حوزه معدن قوی‌تر عمل کنید و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان کنید؛ در حوزه صنعت به کار کردن در زنجیره تولید نیاز است و در کمیسیون نظارت در حوزه اصناف جدی اقدام کنید.

پورمجاهد با بیان اینکه در شرایط کرونا اصناف بسیار کمک کردند، با تاکید بر اینکه ما باید قدردان مردم باشیم چرا که مردم هر جا که نظام نیاز داشت بهترین فرزندانشان را تقدیم انقلاب کردند و پای کار بودند، گفت: کارهای خیر بزرگ و کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا توسط اصناف انجام شد.

وی با بیان اینکه ما واحد طرح و برنامه در سازمان صمت را قوی‌تر از گذشته می‌خواهیم، افزود: این اقدام می‌تواند مغز دستگاه را کنترل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تدوین برنامه‌های مختلف سند آمایش در دستور کار قرار دارد، گفت: انجام ماموریت‌ها و تدوین سند آمایش مشارکت قوی همه دستگاه‌ها، تشکل‌ها، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و ... را می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تنظیم تلاش کردیم مشکلات کمتر شود، ابراز کرد: برخی مشکلات به کشور برمی‌گردد که ریالی و ارزی تاثیرگذار است.

پورمجاهد با اشاره به وجود محدودیت در سیستم بانکی عنوان کرد: دولت اقدامات خوبی را در این حوزه شروع کرده است و بسته‌های مختلفی در دولت تدوین شده که با ابلاغ سریع آن گره‌گشا است.

وی با بیان اینکه در استان همه ما باید در کنار تولیدکننده باشیم، خاطرنشان کرد: کار را به فردا نیندازیم چراکه به تولیدکننده کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه واردات ما با ۳۰ درصد بالاسری و صادرات ما ۲۵ درصد بالاسری هزینه انجام می‌شود، با اشاره به مشکلات سامانه تولید داخلی خواستار رفع مشکلات و تسهیل در امر تولید شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات