آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی نشان از اهمیت توجه به اولویت‌های مردم است/ بنیاد مسکن پیشران محرومیت‌زدایی و نهضت ساخت مسکن در کشور است

امام جمعه اراک گفت: ابلاغ سیاست های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری نشان از اهمیت و توجه انقلاب به مسائل و اولویت های مردم از جمله بیمه و سلامت است و این سیاست ها حرکتی موثر در راستای جبران عقب ماندگی ها و برداشتن بارهای بر روی زمین مانده است.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی و خیرین مسکن ساز به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد گفت: به برکت انقلاب اسلامی و پیش بینی های حکیمانه حضرت امام(ره) تحول در حوزه مسکن به عنوان بزرگترین پروژه در سطح انقلاب هستیم و خوشبختانه با وجود نهادهایی چون بنیاد مسکن انقلاب شاهد پیشرفت های چشمگیری می باشیم.

دری نجف آبادی اظهار کرد: خوشبختانه حساسیت انقلاب اسلامی نسبت به مسئله مسکن به وضوح دیده می شود و انقلاب اسلامی در ساخت مسکن برای مردم گام های بلندی برداشته و زمینه آرامش مردم را به طور نسبی برقرار کرده که البته تلاش ها باید جدی تر ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن پیشران محرومیت زدایی و نهضت ساخت مسکن در کشور است و اقدامات و دستاوردهای این نهاد در طول سال های گذشته قابل تقدیر است.

امام جمعه اراک افزود: ابلاغ سیاست های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری نشان از اهمیت و توجه انقلاب به مسائل و اولویت های مردم از جمله بیمه و سلامت است و این سیاست ها حرکتی موثر در راستای جبران عقب ماندگی ها و برداشتن بارهای بر روی زمین مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا ریشه فقر و محرومیت در کشور از بین برود و عزم دولت در این راستا جدی است و تلاش ها باید شبانه روزی ادامه پیدا کند.

دری نجف آبادی گفت: کنترل قیمت مسکن توسط متولیان این امر یک ضرورت مهم است و ۱۵ الی ۲۰ درصد درآمد خانوارها باید برای مسکن هزینه شود و بیشتر از این مقدار قطعا خانواده ها را با مشکل روبه رو می کند و باید در این خصوص تدبیر حکیمانه انجام شود.

وی ادامه داد: در عمده نقاط کشور مشکل زمین نداریم و باید با تدبیر صحیح طلسم هزینه های گزاف مربوط به زمین شکسته شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: دولت سیزدهم عزم و اراده جدی برای جهش تولید مسکن دارد و باید با تلاش و همت شبانه روزی ۴ میلیون مسکن وعده داده شده در چهار سال را محقق کند و لازمه این کار پای کار آوردن غیرت دینی و عزم همه جانبه است چراکه غیرت دینی عامل موفقیت های ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اولویت مهم بنیاد مسکن انقلاب در سالجاری بافت های فرسوده و روستایی باشد ادامه داد: همه تلاش برای استفاده بهینه از روستاهای طرح هادی پای کار بیاید و چهره روستاها نباید شبیه خرابه ها باشد.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب به طراحی حکیمانه مسکن و بر اساس معماری اسلامی و ایرانی توجه ویژه تری داشته باشد و فرهنگ اسلامی و ایرانی را در نهضت های مسکن سازی تقویت کند.

دری نجف آبادی گفت: نیازاست بنیاد مسکن در حوزه حاشیه شهر ورود جدی تر کند و با استفاده از دانش روز و مدیریت هزینه ها مشکلات مسکن در حاشیه شهرها را برطرف سازد و در این راستا از الگوهای موفق نیز استفاده کند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: توان و پتانسیل دانش بنیان در حوزه مسکن و رفع محرومیت به کارگیری شود و لذا یکی از ارکان تحقق شعار سال بنیاد مسکن است که باید با ظرفیت دانش بنیان و توجه به توانمندی های داخلی هم مسئله تولید و هم مسئله اشتغال زایی را محقق سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار