مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر:

یکی از ضرورت های اخلاق مسلمانی و معاشرت مکتبی، مردم داری است

حجت الاسلام اربابی گفت: خدمتگزار و غمخوار مردم بودن، رمز و راز حیات اجتماعی یک روحانی موفق است .
کد خبر: ۹۴۳۰۳۸۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در نشست سیاسی با علما و روحانیون اهل سنت که به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در بخش بنت شهرستان نیکشهربرگزارشد، ضمن تقدیر وتشکر از روحانیون بمناسبت فعالیت هاي فرهنگي و مذهبی در ماه رمضان گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت درهفته عقیدتی سیاسی پیش آمد تا در محضر روحانیون باشم که دیروز بار انقلاب را بر دوش داشتند و امروز بار ادامة انقلاب و حفظ نظام اسلامی را بر دوش دارند.

حجت الاسلام نعیم  اربابی در ادامه به وظایف روحانيون اشاره و بیان کرد: وظیفة روحانیت تنها تبیین فرهنگ دینی و اسلامی نیست بلکه درکنار هدایت معنوی و هدایت فکری که البته بالاترین وظیفه تبیین شرع انور و هدایت جامعه در مسیر حق و اسلام است اما در عین حال روحانیت باید همان وظیفه سابق و بار سنگینی را که دیروز بر دوش داشتند، امروز هم برای حفظ انقلاب و نظام و ادامه راه بر دوش خود احساس کنند.

وی ادامه داد: قشر روحانیت باید هدایت سیاسی مردم را هم به دوش بگیرندومسائل روز سیاسی را برای آنها تبیین کنند چرا که امروز دشمن جنگ ترکیبی را شروع کرده و در همه ی ابعاد و جنبه ها دست به کار شده ،جنبه سیاسی،جنبه اقتصادی، جنبه ی رسانه ای وفضای مجازی ،جنبه ی دیپلماسی و .... ما روحانيون هم باید در همه ی ابعاد فعال باشیم و روشنگری کنیم.

این مسئول درپایان غمخوار مردم بودن را وظایف سوم علما روحانیون خواند و اظهار داشت:یکی از ضرورت های اخلاق مسلمانی و معاشرت مکتبی، مردم داری است، یعنی با مردم بودن، برای مردم بودن، در خدمت دیگران بودن، شریک درد و رنج و راحت و غم دیگران بودن. همراهی و همدردی و همگامی و همخونی با دیگران از وظایف روحانیون وعلما است.یعنی خود را خدمتگزار و غمخوار دیگران دیدن و دانستن. این، رمز و راز حیات اجتماعی یک روحانی موفق است و برای او پایگاه مردمی و برخورداری از رافت و رحمت و مودت و حمایت مردم رافراهم می آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار