خبرهای داغ:

هلال احمر استان اصفهان ۳۷۰ نفر امدادگر شهید تقدیم کرده است 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در طول سال‌های دفاع مقدس قریب ۴هزار نفر در هلال احمر استان آموزش امدادگری را طی کردند و از این تعداد ۳۷۰ نفر به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۱۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، علی محمدهاشمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در نشست خبری یکصدمین سال تاسیس این جمعیت با اشاره به فعالیت صد ساله این جمعیت در ایران، گفت: مراسم گرامی داشت این شهدا ۲۲ اردیبهشت ماه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس فعالیت‌های شاخصی چون آموزش امدادگران و اعزام آنها به جبهه، تخلیه مجروحین از جبهه تا استان‌ها، ایجاد نقاهتگاه‌ها، امدادرسانی در بمباران‌های شهری، کمک به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی، ایجاد ارتباط با اسرا و خانواده‌های آنها، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و پشتیبانی از جبهه‌ها و راه‌اندازی اردوگاه‌های مهاجران و اسرای عراقی را در کارنامه عملکرد خود ثبت کرده است.
هاشمی با اشاره به خدمات هلال احمر در دوران کرونا، افزود: ایجاد نقاهتگاه، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، حضور در مراکز واکسیناسبون، خدمات پشتیبانی از مراکز درمانی و تلاش برای تهیه واکسن با کمترین قیمت از اقدامات هلال احمر در این دوره است.
وی خاطرنشان کرد: کمک به ایجاد جامعه تاب‌آور، کاهش خطر با بیشترین خدمات موثر الویت سال ۱۴۰۰ هلال احمر بود و بر همین اساس توانمندسازی تیم‌های عملیاتی، سازماندهی سیستم حوادث استان و اجرای مانور، راه‌اندازی ۳۸۰ خانه هلال، توسعه خدمات توانبخشی و دارویی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان توزیع و گسترش مشارکت‌های مردمی با تاکید‌ بر حضور جوانان و داوطلبان، جذب جوانان، از دیگر اولویت‌های هلال احمر برشمرد و ادامه داد: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در استان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ هلال احمر در راستای ارتباط بیشتر با سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به تهیه توافقنامه‌ها و ارتباط بیشتر با این‌ نهادها اقدام کرد.
هاشمی با اشاره به نقش اصفهان معین و‌ جانشین تهران در حوادث غیر مترقبه، گفت: تلاش این سازمان تقویت آمادگی و افزایش سرعت عمل در مواجهه با حوادث است.
وی اظهار کرد: هلال احمر نقش موثری در تهیه داروهای نایاب و کمیاب دارد و‌ همچنین حمایت از بیماران بی‌بضاعت در تامین اقلام دارویی گران قیمت دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: در آستانه عید نوروز ۱۰ هزار سبد و در آستانه ماه رمضان ۸ هزار سبد غذایی تهیه پدر اختیار نیازمندان قرار گرفت.

هلال احمر استان اصفهان ۳۷۰ نفر امدادگر شهید تقدیم کرده است 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار