خبرهای داغ:

۶۰ عمل جراحی قلب موفقیت‌آمیز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود

شاهرود_رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از انجام ۶۰ عمل موفقیت آمیز جراحی قلب باز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود از ۱۴اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۴۸۱۲
|
۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

۶۰ عمل جراحی قلب موفقیت‌آمیز در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی با اشاره به راه اندازی اتاق عمل بخش جراحی قلب که از مهمترین مطالبات جدی مسئولان و مردم شهرستان بود، افزود: این بخش با مسئولیت فوق تخصص جراحی قلب و عروق جناب آقای دکتر ملکى که یکى از بهترین جراحان قلب حال حاضر ایران هستند اداره شده، دارای دو اتاق عمل مجهز به بهترین تحهیزات روز دنیا شامل پمپ قلب، پمپ آئورت ودستگاه بیهوشی می‌باشدو تیمی متشکل از متخصص بیهوشی و پرفیوژنیست و پرسنل دوره دیده اتاق عمل انجام واداره عمل را بر عهده دارند. این بخش که جزئ بخش‌های مصوب در پروانه بهره برداری بیمارستان امام حسین میباشدظرفیت خدمات دهی به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز دارد.
او ادامه داد: بیماران، مراقبت‌های پس از عمل را در بخش آی سی یو قلب باز دریافت می‌نمایند که دارای هفت تخت مجهز (دو ایزوله) بوده که امکانات لازم از قبیل مانیتورینگ و ... را دارا می‌باشد.
متخصص قلب و عروق دانشگاه گفت:تعدادکل جراحی قلب باز که در این مرکز تا بحال انجام شده است به تفکیک ۵۸ عمل بای پاس کرونر، دوعمل تعویض دریچه آئورت و میترال می‌باشد. با توجه به حضور دائم جراح محترم قلب در شاهرود و اینکه تمامی بیماران نیازمند به جراحی قلب باز در این مدت پذیرش شده اند اعزام وارجاع به مراکز همجوار در این مدت به حد صفر رسیده است.
شیبانی بیان کرد: یکی از ظرفیت بسیار خوب این بیمارستان وجود باند هلی‌کوپتر در آن بوده تا بیماران اورژانسی در کوتاه‌ترین زمان به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، افزود: با توجه به تبحر جراح محترم جناب آقای دکتر ملکی در امر جراحی عروق، اعمال جراحی عروق منجمله تعبیه شانت شریانی-وریدی و گذاشتن پرمیکت براى بیماران دیالیزى نیز در این مرکز انجام می‌گردد که قبلا با مشکلات زیادى این بیماران مجبور بودند به اعزام بودند.
او گفت:با توجه به آمادگی و علاقمندی تیم جراحی و انشالله با کمک خیرین محترم در راستای تأمین تجهیزات با کمک خداوند متعال در آینده نزدیک شاهد راه اندازی روش‌های عمل جراحی قلب باز کم تهاجمی (مینی اینوازیو) و لاپاروسکوپیک خواهیم بود که با کمترین برش در طرفین قفسه سینه انجام می‌گردد و در مراکز دولتی در حال حاضر انجام نمی‌گیرد
متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به اینکه همه اعمال جراحی قلب باز در بخش جراحی قلب بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود انجام می‌شود گفت: خوشبختانه به دلیل امکانات و تجهیزات پزشکی به روز در این بیمارستان همراه با تیم جراحی مجرب شرایط به گونه‌ای فراهم شده است تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به شهر‌های مجاور نباشد.
شیبانی افزود:به حول وقوه الهی با استقرار تجهیزات الکتروفیزیولوژی و ابلیشن در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز جامع قلب شاهرود به عنوان مرکز ارجاعی از مراکز همجوار خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار