خبرهای داغ:
همدان-رئیس سازمان تبلیغات استان همدان گفت: شکل‌گیری اجلاسیه بزرگ هیأت به رسم خادمی برای نشان دادن فضای جامعه اسلامی است با این هدف که هیأت به عنوان یکی از ارکان جامعه اسلامی برای تحقق روحیه اسلامی ارکانی دارد.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۵۲
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در اجلاسیه بزرگ هیأت به رسم خادمی که در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم اظهار داشت: خداوند متعال را خاضعانه شاکر هستیم که این توفیق شامل حال ما شد که شاهد شکل‌گیری این حماسه در استان همدان باشیم.

وی تصریح کرد: شکل‌گیری این اجلاسیه برای نشان دادن فضای جامعه اسلامی است با این هدف که هیأت به عنوان یکی از ارکان جامعه اسلامی برای تحقق روحیه اسلامی ارکانی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات استان همدان افزود: این ارکان و هیأت شکل دهنده این خیمه و بارگاه هستند و این ارکان و هیأت در نگاه مردم از جایگاه بسیار باارزشی برخوردار است.

وی بیان کرد: همان گونه که در نگاه سیدالشهدا(ع) مدال با عنوان خادمی و نوکری و خدمتگزاری در این آستان بر سینه نصب شده است، در نگاه مردم نیز بزرگان هیأت، پیشکسوتان و پیرغلامان با هرعنوانی که در این خیمه خدمت می‌کنند بسیار عزیز بوده و جایگاه ویژه‌ای دارند.

نظیری ابراز داشت: در این اجلاسیه چند بخش مورد توجه قرار گرفته است وجود پیرغلامان و پیشکسوتان در کنار جوانان و توجه به خانواده پیرغلامان است.

وی گفت: اگر پیر غلامی موفق است برای این است که چندسال درهئیت خدمت کرده و خدمت پیرغلام در زندگی موثر است.

رئیس سازمان تبلیغات استان همدان با اشاره به توجه به امتداد اجتماعی و نشان دادن نمونه‌هایی از عزاداری هیأت در سطح استان همدان تصریح کرد: همه ما یک عنوان داریم و آن خادم الحسین (ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات