خبرهای داغ:
وزیر علوم:

فرهنگ جهاد و مقاومت در دانشگاه‌ها تبیین شود

دامغان_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار دفاع از حقانیت و مظلومان جهان است، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت باید در دانشگاه‌ها تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۸۲۴
|
۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در آیین افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با عنوان تضاد گفتمان جبهه مقاومت و نظام سلطه جهانی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، این همایش را مبتنی بر فرهنگ قرآنی و در راستای جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: فرهنگ جهاد و مقاومت باید در دانشگاه‌ها تبیین شود و از دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان فیضیه دانشگاه‌ها چنین انتظاری می‌رود که پرچمدار اینگونه حرکت‌های علمی_تبیینی باشد و با حضور دکتر انبیاء مطمئن هستیم در کارهای فرهنگی وسعت نظر بیشتری بر این دانشگاه حاکم خواهد شد. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار دفاع از حقانیت و مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به فرهنگ مقاومت نگاه قرآنی و دفاع از حق است، گفت: دفاع از حق به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود، زیرا اعتقاد داریم امام زمان (عج) با ظهور خود حاکمیت جهان را در دست می‌گیرد و عدالت در جهان را حاکم می‌کند و ما نمی‌توانیم نسبت به مستضعفان و مسلمان تحت سلطه و ستم کشورهای دیگر بی‌تفاوت باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و دنیای سلطه با فرهنگ غنی خود مقابله کنیم و فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بیشتر و با برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود.

همراهی دانشجویان و نخبگان با جریان مقاومت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: همراهی دانشجویان و نخبگان با جریان‌های فرهنگی و مقاومت یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی می باشد و برگزاری رویداد جبهه مقاومت در یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور افتخار بزرگی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی بیان کرد: با اینکه گفته می شود گفتمان امروز غالب در دنیا لیبرال دموکراسی است اما باید گفت که این گفتمان از نظر میدانی و تئوری در مسیر فرسایش است و جبهه مقاومت روز به روز قدرت می گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جدال ایمان و کفر دائمی است و رویارویی نظام سلطه و گفتمان مقاومت تاریخچه‌ای به درازای آفرینش انسان دارد.

دین اسلام با مجاهدت زنده است

در این اجلاسیه حسین اکبری معاون دبیر کل جبهه بیداری اسلامی پیام علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور عالی مقام معظم رهبری را قرائت کرد و در این پیام تأکید شد: دین اسلام به این مجاهدت‌ها زنده و شکل گرفته و جهانگیر شده است و امروز حرف اول را در جهان می‌زند و در برابر سایر ادیان الهی و مکاتب مادی برجستگی‌های زیادی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام تصریح کرد: امروز یک جبهه مقاومت مقتدر حول جمهوری اسلامی شکل گرفته است و از یمن تا عراق و لبنان و سوریه و فلسطین دارند، کاری می کنند کارستان. یکی از برکات جمهوری اسلامی به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از این جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سردار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خسرو دانشجو، حسین اکبری معاون دبیر کل جبهه بیداری اسلامی، شجاعی فر دبیر کمیته علمی اجلاسیه مجاهدان در غربت و نماینده شیخ زکزاکی در ایران، نمایندگانی از گروه‌های مقاومت 36 کشور جهان، و فرماندهان جهادی و... در دانشگاه علم و صنعت برگزار و اختتامیه این اجلاسیه در روز ۴ مهرماه در دانشگاه دامغان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها