خبرهای داغ:
‍ بخشدار پیرسلمان خبر داد

انجام لایروبی تالاب پیرسلمان

همدان-بخشدار پیرسلمان از لایروبی تالاب پیرسلمان برای مرحله دوم در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۱۱
|
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

محمود فیروزبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار کرد: با مساعدت‌های فرماندار و همکاری مدیریت ادارات صنعت و معدن و حفاظت از محیط زیست شهرستان، لایروبی تالاب پیرسلمان برای مرحله دوم در سال جاری و آماده سازی به منظور آبگیری در فصول بارش جاری انجام پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان با پیگیری‌ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، گفت: بهترین زمان برای احیا و لایروبی تالاب پیرسلمان زمان حاضر بود که تالاب پیرسلمان با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود بارش‌ها خشک و به لطف الهی و آغاز بارش‌ها و رحمت الهی مجددا آبگیری شده و می‌تواند دوباره زیستگاه پرندگان مهاجر شود.

بخشدار پیرسلمان تصریح کرد: ادامه روند ساخت سرویس بهداشتی در محوطه امامزاده پیرسلمان پس از وقفه طولانی با پیگیری‌های مداوم به عمل آمده، مجددا توسط بسیج سازندگی استان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه گردشگری منطقه پیرسلمان نیز با وجود ظرفیت تالاب و امامزاده پیرسلمان توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان در دستور کار قرار گرفت و این موضوع می‌تواند نقش بسزایی را در توسعه منطقه و گسترش صنعت توریسم و گردشگری در بخش پیرسلمان داشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار