برگزاری کلاس سواد رسانه ای در هامون

کلاس سواد رسانه ای در مسجد صاحب الزمان(ع) روستای اسماعیل قنبر پایگاه ریحانه النبی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۸۰۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج در هامون،  حلیمه مطهری مدرس فضای مجازی اظهار کرد: اخبار جعلی همزمان با آغاز پیدایش اینترنت و فضای مجازی بوده است.

وی افزود: اخبار جعلی در سال های اخیر بسیار به صورت نظام مند و سیستماتیک ظهور و بروز پیدا کرد برای مثال وقتی که آمریکا به عراق حمله کرد تاسیسات عراق را نابود کرد و لازم شد که به صورت زمینی وارد عراق شود.

مطهری بیان کرد: وقتی که ۱۵۰ هزار نیروی نظامی از ۲۰ کشور دنیا وارد عراق شدند چگونه اخبار جعلی منجر به نابودی بغداد شد که بغداد به‌صورت بدون دفاع سقوط کند با یک فیلم هالیوودی اخبار جعلی را منتشر کردند که بغداد سقوط کرد. 

وی در ادامه افزود: فیک نیوز ها یا اخبار جعلی با مستندات ساختگی نشان داده میشود شکل آنها خیلی دقیق به نظر می رسد به عبارتی وقت از زبان یک محصول نام آور و آرم یک خبرگزاری به عنوان عکس نوشته منتشر می شود وقتی مخاطبان را در زیر عکس نوشته میبیند اطمینان می‌کند اما چه بسا که این خبرگزاری خبری را منتشر نکرده شبکه های بزرگ تلویزیونی ممکن است منبع موثقی برای انتشار اخبار صحیح نباشد این شبکه ها در اختیار افراد بزرگسال چه قرار دارند و در خدمت آنها هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار