خبرهای داغ:
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

مدیریت سنتی زباله از عوامل مهم آلودگی هوای شهر اهواز است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صفیره یکی از سایت های دفن زباله شهر اهواز است که هنوز به صورت سنتی اداره می شود به نحوی که سوزاندن زباله در این مکان یکی از منابع اصلی آلودگی هوای این کلانشهر است.
کد خبر: ۹۴۸۲۸۳۸
|
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

محمد جواد اشرفی در یک گفت وگوی خبری اظهار کرد: موضوع تلاش و برنامه ریزی برای رفع این معضل با شهرداری اهواز مطرح شده اما هنوز مشکل به طور کامل حل نشده است، ضمن اینکه مراتب از طریق مرجع قضایی نیز پیگیری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در همین ارتباط چندین پرونده قضایی برای دستگاه های آلاینده از سوی محیط زیست تشکیل شده که یکی از شرکت های معرفی شده به دستگاه قضا، پالایشگاه آبادان است.

اشرفی اظهار کرد: تصفیه خانه پتروشیمی بندر امام(ره) با هدف کنترل پساب های صنعتی، ظرف چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد، این تصفیه خانه ۲۵ هزار مترمکعب ظرفیت دارد.

نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا

وی با بیان اینکه نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا متناسب با شرایط استان خوزستان تشکیل و در خصوص تدابیر و برنامه های مرتبط تصمیم گیری می شود، ادامه داد: دلیل اینکه معمولا شهروندان از دیر اعلام شدن تصمیمات کارگروه گلایه دارند این است که مصوبات این کارگروه(به ویژه موضوع تعطیلی) با درنظر گرفتن تمامی موارد و جوانب موضوع است.

اشرفی گفت: وضعیت جوی و میزان آلودگی هوای خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی استان، به صورت ساعتی تغییر می کند و تلاش می کنیم دقیق ترین پایش ها انجام و متناسب با آنها در خصوص تعطیلی مدارس و مراکز دولتی و اقتصادی تصمیم گرفته شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: باید متناسب با شرایط محیطی در شاخص های آلودگی هوا یک بازنگری انجام شود و این مهم در دستور کار محیط زیست خوزستان قرار گرفته است.

ثبت ۸۴ روز هوای ناسالم طی سال جاری در خوزستان

اشرفی ادامه داد: وضعیت هوای خوزستان در ۹ ماه نخست امسال ۸۴ روز در شرایط ناسالم بوده است که تصمیم برای تعطیلی واحدهای آموزشی و اقتصادی و خدماتی در این روزها، قطعا منجر به بروز مشکلاتی می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه حمل و نقل حدود ۴۰ درصد و صنایع ۵۸ درصد در ایجاد آلودگی هوای استان خوزستان سهیم هستند، افزود: بیشترین عامل آلودگی هوا در خوزستان مربوط به فعالیت های نفتی است و یکی از شرکت های صنعتی آلاینده در استان شرکت کربن است که اقدامات لازم برای جابه جایی این شرکت از اهواز در حال انجام است.

شرکت فولاد خوزستان اقدامات خوبی برای کاهش آلایندگی انجام داده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان اقدامات خوبی برای کاهش آلایندگی انجام داده است و پروژه های مهمی را در دست اقدام دارد که اگر اجرایی شود با کاهش آلودگی از این شرکت مواجه خواهیم داشت،این شرکت ۱۵ هزار میلیارد ریال پروژه محیط زیستی در دست اجرا دارد.

اشرفی در ادامه با اشاره به اینکه ۲ فعالیت در حوزه شهرداری باید برای کاهش آلودگی هوای اهواز انجام شود، گفت: یکی از این اقدامات برنامه ها در حوزه حمل و نقل شهری است به عنوان مثال اعمال محدودیت های مکانی و ترددی از جمله اقداماتی است که باید در اهواز ارجم شود که متاسفانه تاکنون در این رابطه اقدامی نشده است.

وی گفت: بخش حمل و نقل عمومی شهر اهواز به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد اما در حال حاضر تنها ۹۰ دستگاه اتوبوس شهری دراین بخش فعال است که البته ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری اهواز خریداری شده که باید وارد چرخه حمل و نقل شهری شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز دراین گفت وگوی خبری اظهار کرد: صنایع بزرگ و کوچک از جمله عوامل ایجاد آلودگی در هوای برخی شهرهای استان هستند.

صادق جعفری چگنی وسایل نقلیه ، آتش زدن زباله های شهری و سوخت خودروها را از عوامل آلودگی هوای استان خوزستان دانست و گفت: تعطیلی های مکرر به دلیل آلودگی هوا در استان خوزستان باعث بروز مشکل در فعالیت بخش های مختلف آموزشی و اقتصادی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار