فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای نوجوان و جوانان است

میری بنجار گفت: فضای مجازی گرچه دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی هست اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوای آنان شده است
کد خبر: ۹۴۸۷۱۹۳
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار بسیج از مهرستان، سرگردپاسدارسیدعلیرضا میری بنجار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در کارگاه آموزشی سواد رسانه و تاثیرفضای مجازی بردانش آموزان که با حضور رئیس آموزش و پرورش، مسئول فضای مجازی ناحیه، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی و تعدادی ازمعلمان درکتابخانه بخش آشارشهرستان مهرستان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزارشد، گفت: امروزه فضای مجازی چنان نوجوانان و جوانان را در بازار رنگارنگ خود فرو برده است که گویی هرگز خبری از بازی ها و فعالیت های دسته جمعی آنان نبوده است.

وی افزود: در دنیای کنونی، فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای نوجوان و جوانان است و در حالی روی خوش به آنها نشان می دهد که در دالان های هزار تویش هزاران تهدید وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: گرچه فضای مجازی دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی هست اما استفاده بی رویه دانش آموزان و جوانان از فضای مجازی منجر به انزوای آنان شده است.

میردوست خاشی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهرستان نیز دراین نشست افزود: دانش آموز در فضای مجازی بدون توجه به هویت سعی در ارائه افکار و علایق و اندیشه های خود دارد که این بسیار خطرناک است.

وی درادامه اظهارداشت: این روزها شاهد اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان هستیم؛ در حالی که جوانان در این محیط ها آسیب پذیری بسیاری دارند.

این مقام مسئول درادامه گفت: پرسه زدن بی رویه دانش آموزان در فضای مجازی آفتی برای نظام آموزشی محسوب می شود به گونه ای که سبب نگرانی خانواده ها ، مدیران و معلمان به دلیل عدم استفاده صحیح از این فضا شده است.

گفتنی است دراین برنامه مسئولین راهکارها وتمهیداتی برای مقابله با استفاده بی رویه دانش آموزان ازبسترفضای مجازی به معلمان ارائه دادند تا ازآسیب های فضای مجازی بردانش آموزان کاسته و آن رابه حداقل برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار