مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان:

احیای سنت اعتکاف از دستاوردهای انقلاب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان گفت: آیین اعتکاف سنتی فراموش شده بود که بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) این سنت حسنه نبوی احیا شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۱۷۴
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

حجت الاسلام طاهریان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فراهان؛ با بیان اینکه اعتکاف، قافله ای موقت برای خودسازی انسان است، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای سنت اعتکاف است.

وی افزود: آیین اعتکاف سنتی فراموش شده بود که بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) این سنت حسنه نبوی، جنبه ی عمومیت پیدا کرد و در سطح کشور برای بهره مندی همه ی مسلمانان زمینه فراهم شد.

حجت الاسلام طاهریان تصریح کرد: انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف پرخیر و برکت ظاهر شد؛ و در تقویت دینداری جهان اسلام نقشی بی بدلیل داشته و دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراهان با بیان این که وظیفه ی هر جامعه ای که بر مبنای دین طرح ریزی شده  این است که مخلوق را به خالق خود وصل کند، گفت: اعتکاف یک موضوع تک بعدی نیست بلکه در جنبه های مختلف اعم از ارتباط اجتماعی با دیگر معتکفان، خواندن نمازها، روزه گرفتن و تلاوت قرآن کریم را شامل می شود که اثرگذاری بسزایی در شخص معتکف برجای می گذارد.  

وی در ادامه اظهار کرد: اعتکاف ابزاری سودمند است برای انسانی که گناهان مادی دنیای فانی، قلبش را تسخیر خود کرده و از این طریق می تواند به تزکیه نفس خود بپردازد.

حجت الاسلام طاهریان خاطرنشان کرد: ما باید قدران این انقلاب باشیم که این فرصت طلایی را در جامعه فراهم کرد که در آرامش و امنیت کامل به گوشه نشینی در مساجد به قصد قربت و عبادت با معبود مهربان خویش بپردازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها