خبرهای داغ:
سرمربی حلقات صالحین گفت: تبیین ارزش های واقعی و ارزش شناسی یکی از ارکان بصیرت افزایی است و باید از افراط و تفریط در شناخت ارزش و نظر پردازی هایی که جنبه علمی ندارند خودداری شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۳۵۶
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع جهاد تبیین با حضور زهرا مهدوی نژاد کارشناس حوزوی در جمعی از بانوان، جوانان و نوجوانان در پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه برگزار شد.

در این نشست مهدوی نژاد کارشناس مسائل دینی با اشاره به آیات قرآن اشاره کرد: «قلْ هٰذه سبیلی أدْعو إلى اللّه علىٰ بصیرةٍ أنا ومن اتّبعنی وسبْحان اللّه وما أنا من الْمشْرکین» سخنان خود را پیرامون زندگی سیاسی امیر المومنین آغاز کرد.

او با اشاره به روز شهادت امام محمد تقی (ع) افزود: گرفتاری آن حضرت در زمان خود عدم شناخت جامعه از شخصیت والای او و جدش امیرالمومنین (ع) و جهل امت بود که 25 سال حضرت علی(ع) را خانه نشین کرد، که این موفقیت جنگ نرم معاویه و عمرعاص و خناسین آن زمانه بود. و به حدی در جامعه بر علیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبلیغات انجام دادند که مردم آن زمان حضرت علی (ع) را کافر می دانستند و همچنان بعد از او هم به فرزندان و نوادگانش ظلم شد.

کارشناس حوزوی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب نیز در برابر چنین هجمه هایی قرار دارند و وظیفه همه ما این که در برابر این هجمه ها این است که بصیرت افزایی را انجام دهیم.

مهدوی نژاد آگاهی بخشی را یکی از ارکان بصیرت افزایی دانست و با ذکر حدیث «یخْبرهمْ بما ورد علیْهمْ من الاْفاقٍ ـ و ـ منْ الاْهْوال الّتى لهم فیها الْمضرّة و الْمنْفعة» از امیرالمومنین گفت: ما باید جامعه و مردم را با واقعیت ها آشنا کنیم.

او با ذکر حدیثی دیگر از حضرت علی (ع) هوشیاری را از بخش های دیگر بصیرت افزایی دانست و گفت: باید در برابر ناملایمات صبور و دشمن را زیر نظر داشته باشیم و با دوستان خود متحد و با کمترین مشترکات خود، در کنار یکدیگر قرار بگیریم تا اختلاف نظرها موجب آشوب و فتنه نشود و دشمن نتواند با دوستان ما دوست شود نفاق و منافق به وجود آید که در آن زمان دوست از دشمن تشخیص داده نمی شود.

سرمربی حلقات صالحین از جریان شناسی به عنوان یکی دیگر از اجزای بصیرت افزایی یاد کرد و ادامه داد: مردم ما باید نسبت به جریان های به وجود آمده در شهر و کشور خود شناخت کافی و جامع را داشته باشند.

مهدوی نژاد تبیین ارزش های واقعی و ارزش شناسی را یکی از ارکان بصیرت افزایی دانست و بیان داشت: باید از افراط و تفریط در شناخت ارزش و نظر پردازی هایی که جنبه علمی ندارند خودداری شود.

او در خاتمه استقلال در برابر فشارها، قضاوت زود هنگام، مبارزه با انحراف و پاسخ به شبهات مردم از دیگر اجزای بصیرت افزایی نام برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار