برگزاری کارگاه آموزشی حجاب و عفاف و استحکام بنیاد خانواده در زاهدان

کارگاه آموزشی حجاب و عفاف و استحکام بنیاد خانواده با حضور استاد حوزه علمیه در محل مرکز بهداشت زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۳۴
|
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، استاد حوزه علمیه زاهدان در این برنامه گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی خانواده امروزه، بی‌بندوباری و خیانت زن و شوهر هست که تا حدودی به آسیب‌های بی‌بندوباری و نقشه‌های دشمن در این عرصه پرداخته شده است.

عبدالعلی نژاد بیان افزود: در آموزه‌های اسلام راهکارهای متعددی برای مدیریت غریزه خدادادی جنسی توصیه شده است که اولین راهکار حیاورزی و عفت است و اگر نظام تربیتی ما حیا‌مدارانه باشد، به موفقیت بزرگی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: دومین آموزه اسلام در راستای کنترل غریزه جنسی، رعایت حجاب است و آیات متعددی در قرآن تصریح به حجاب دارند که باعث حفظ شخصیت زن و به نفع خودِ زن می‌باشد و موجب محدودیت برای مرد می‌شود تا از نگاه آزاد و آسیب‌زا به زن منع شوند.

استاد حوزه علمیه زاهدان ضمن اشاره به سه واژه حیا، عفت، و حجاب که اغلب در کنار هم استعمال می‌شوند، بیان کرد: حیا، باور به شهود الهی و عفت، یک ارزش است که در اثر قرارگرفتن شهوت تحت فرماندهی عقل حاصل می‌شود و حجاب، هم یک هنجار و رفتار است که نمود ظاهری حیا و عفاف است، لذا بین سه مقوله حیا و عفاف و حجاب ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و حیا به منزله ریشه درخت، عفت به منزله تنه درخت و حجاب ثمره درخت می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار