خبرهای داغ:

جهش چشمگیر دانش‌آموزان کرمانشاهی در مسابقات قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به حضور ۲۵ دانش‌آموز کرمانشاهی در مسابقات کشوری قرآن، عترت، و نماز، گفت: سال گذشته ۵ نفر از دانش‌آموزان استان به مرحله کشوری راه یافتند که ۲ نفر از آن‌ها حائز مقام شدند.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۳۱
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران در راستای میزبانی کرمانشاه از چهل‌ویکمبن دوره مسابقات قرآن، عترت، و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور که با حضور باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: نقشه راه در وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران تربیت شود که زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم نیامند رویدادهای فرهنگی هستیم که آشنایی با مفاهیم قرآنی که مستقیم‌ترین راه برای تربیت دانش‌آموزان است، یکی از این رویدادهای مهم محسوب می‌شود.

وی مسابقات قرآن، عترت و نماز را فرصتی برای کشف استعدادهای قرآنی دانست و افزود: امسال میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت، و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور در بخش پژوهش هستیم.

محمدی آمار دانش‌آموزان استان برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی را ۱۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۵۶ هزار نفر از مرحله منطقه‌ای تا استان داشتیم که ۲۵ نفر از این تعداد به مسابقات کشوری راه یافته‌اند.

وی از رشد چشمگیر دانش‌آموزان برای شرکت در این دوره از مسابقات سخن گفت و افزود: سال گذشته ۲۶ هزار نفر مجموعه ثبت‌نامی‌ها بود که ۱۵ هزار نفر از مرحله منطقه‌ای تا استان داشتیم و از این تعداد ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که ۲ نفر از آن‌ها حائز مقام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار