خبرهای داغ:
عرصه‌های خدمت بسیج؛

طرح «استاد شاگردی» بسیج اصناف چیست/ از تعطیلات تابستانی خود چگونه استفاده کنیم؟

طرح استاد شاگری، چند سالی است که به همت بسیج اصناف و برای مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان و آموزش حرفه‌ای مشاغل به آنها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۰۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

 

خبرگزاری بسیج - هنوز هم در روزهای منتهی به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های و ایام امتحانات پایان ترم، بسیاری از خانواده‌ها به دنبال این هستند که فرزندان خود را با کسب و کار و حرفه‌های مختلف آشنا کنند. خود نوجوانان و جوانان نیز سعی می کنند در ایام فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، از وقت خود به نحو احسن استفاده کنند و حرفه‌ مورد علاقه خود را در کنار اساتید آن حرفه‌ها، یاد بگیرند. 

طرح استاد شاگری، چند سالی است که به همت بسیج اصناف و برای مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان و آموزش حرفه‌ای مشاغل به آنها اجرا می‌شود.

بسیج اصناف استان در این طرح وظیفه هماهنگی و اطلاع‌رسانی بین کارآموزان و کسبه را بر عهده دارد.

یکی از اهداف اجرای این طرح، ترویج فرهنگ و اخلاق کار و سبک زندگی کسب درآمد حلال است.

مهارت‌آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند پس از گذراندن  ۲۰ تا ۳۰ روز کاری و حضور در  جلسات آموزشی، در صورت قبولی در آزمون کتبی و عملی، گواهینامه‌ی مهارت‌آموزی دریافت می‌کنند.

پیش‌تر از سوی مسئول سازمان بسیج اصناف اعلام شده بود که  در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ هزار نفر در این طرح شاغل شدند و برای سال ۱۴۰۲، افق ۱۷ هزار نفری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار