آش باران (شیلام) در سرخه طبخ می شود

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) سرخه گفت: همزمان با ولادت حضرت زینب (س) آش باران جهت افازیش برکات آسمانی در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) طبخ می شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۰۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، ویژه برنامه پیاده روی شبانه ویژه نونهالان امام حسنی به همت پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) سرخه در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

محمدرضا جلال فرمانده این پایگاه مقاومت بسیج در حاشیه این پیاده روی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حلقه صالحین شهید محمد تقی فیض با تاکید بر مسجدمحوری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در این محله برگزار و در ادامه ضمن تشکیل کلاس آموزشی اصول پیاده روی شبانه برای نونهالان، پیاده روی شبانه با استقبال نونهالان برپا شد.

او با اشاره به برپایی مداوم حلقات صالحین پایگاه افزود: گردهمایی حلقات صالحین بسیج پایگاه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد برگزار و حلقه صالحین شهیدادهم و شهید قدرت الله بافتی تشکیل شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) سرخه با اشاره به برگزاری گشت محله محور توسط بسیجیان پایگاه گفت: حلقه ورزشی شهید محمد تقی فیض در سالن ورزشی امام خمینی (ره) تشکیل و ضمن گفتگو در مورد ثبت نام نفرات اصلی تیم از لحاظ سن برای هفته بسیج، ورزش مفرح فوتبال نونهالان در این سالن ورزشی برگزار شد.

جلال یادآور شد: يکي از آداب و رسوم مردم شهرسرخه پخت آش نذري براي افزايش نزولات آسماني بوده است به طوري که در زمان هاي قديم با کاهش نزولات آسماني، برخي از همسايه ها و اهالي محله در شهر با آداب و رسوم خاصي آش نذري پخته و از خدا تقاضاي باران مي كردند. در این راستا مجمع امام حسن مجتبی (ع) در نظر دارد در ولادت حضرت زینب کبری (س) آش باران یا (شیلام) را طبخ نماید.

او با اشاره به برپایی مراسم پر فیض دعای کمیل بیان داشت: مراسم روحبخش دعای کمیل در این هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با نوای ‌گرم‌ حسین جمال برگزار شد.

عضو هیدت امنا مسجد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به آیه 34 سوره معارج گفت: نماز را اگر طبق شرایط و احکام ظاهری‌اش خواندی، صحیح است. این نماز، هُرم جهنم را از تو دور می‌کند ولی بهشتی‌ات نمی‌کند. سند ورود به بهشت، قبولی نماز است نه صحت نماز. ممکن است نمازت، صحیح و مقبول باشد اما کامل نباشد. روایت می‌گوید: همسایۀ مسجدی که بدون عذر موجه در خانه نماز می‌گزارد، نماز (کامل) نخوانده است. در این راستا اقامه نماز جماعت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین احسانی در همه نوبت ها در مسجد محله اقامه می شود.

جلال در خاتمه یادآور شد: همچنین آزمون تبدیل وضعیت عادی به فعال توسط مسوول عقیدتی، نظارت و تایید صلاحیت پایگاه انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار