فرمانده سپاه روح‌الله

مکتب «سلیمانی» هدایتگر است/ بصیرت لازمه مقابله با فتنه‌های دشمن

فرمانده سپاه روح‌الله «مکتب سلیمانی» هدایتگر دانست و گفت: این مکتب هدایت کننده و الگویی برای همه عرصه‌ها است.
کد خبر: ۹۵۶۶۸۰۴
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به دهه بصیرت و مقاومت، با تاکید بر اینکه فتنه 88 یکی از حوادث انقلاب است که اهمیت بصیرت و شناخت صحنه را نشان داد، گفت: یکی از الزامات برای ادامه مسیر و قله‌ای ترسیم شده از سوی حضرت امام خمینی(ره) داشتن بصیرت در لحظه لحظه حرکت‌مان است.

وی با یادآوری اینکه دشمنان نظام اسلامی هرگز از توطئه و ترفند علیه انقلاب اسلامی ایران دست برنخواهند داشت، گفت: دشمن درصدد است تا به هر نحو ممکن مانع رسیدن انقلاب اسلامی و ملت ایران به هدف ترسیم شده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله تمدن اسلامی را هدف نهایی انقلاب دانست و تصریح کرد: حضرت امام (ره) تمدن اسلامی را ریل گذاری کردند، پیروزی انقلاب، تشکیل حکومت اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و در واقع جامعه اسلامی و تمدن اسلامی هدف نهایی است و بدون شک دشمن در این مسیر موانع بسیاری را اجرا خواهد کرد.

سردار کریمی با بیان اینکه دشمن در رسیدن به هدف خود از هر توطئه و فتنه‌ای استفاده خواهد کرد، گفت: از موانعی نظیر جنگ، ترور، ایجاد ناامنی تا تحریم و فتنه‌های گوناگون استفاده خواهد کرد اما مهم‌تر از همه جنگ شناختی است که برای انحراف افکار بهره گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه که می‌تواند جلوی این انحراف را بگیرد و نظام اسلامی را به پیش ببرد، بصیرت است که لازمه آن هم ابتدا داشتن معرفت است؛ معرفت به خود، به تکلیف، زمان، معرفت نسبت به امام و مکتب‌مان است و اگر توانستیم این معرفت را پیدا کنیم گوهر وجودمان را رایگان نمی‌دهیم.

فرمانده سپاه روح‌الله ادامه داد: برای حرکت در این مسیر همانند شهدا باید عمل کرد؛ مانند شهید سلیمانی که برای ماندن در این مسیر و تبدیل به مکتب شدن مسیر سختی را طی کرد. مسیری که چاشنی آن ابتدا معرفت، دوم هجرت مخصوصا عقلانی، بعد از آن همت، چهارم استقامت، و گام بعدی سرعت و در نهایت سبقت بود.

سردار کریمی یادآور شد: وقتی سردار سلیمانی راه و هدف و فضائل و ارزش‌ها را شناخت برای اقدام در این خصوص از همه سبقت گرفت و نهایت این شد که در این سیر تکاملی زندگی را آگاهانه شروع کرد، عارفانه ادامه داد و عاشقانه تمام کرد؛ و وصالی همچون مولا و سرورش اباعبدالله الحسین(ع) پیدا کرد.

وی «مکتب سلیمانی» هدایتگر دانست و افزود: همه شاهد بودیم که پیکر ارباًبا ایشان بر روی دستان امت عراق و ایران چه باشکوه تجلیل شد؛ لذا مکتب حاج قاسم هم بصیرتو هم عواملی که حاج قاسم را رشد داد را به ما می‌دهد. در این دهه باید به سیره ایشان بپردازیم که این سیره می‌تواند الگویی برای همه مراحل زندگی ما باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار