مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۲ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت از ۸۶ کشور در بیمارستان‌های دارای مجوز در مشهد خدمات بستری و سرپایی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۴۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، داوود خوش‌شکن اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب بیمار گردشگر سلامت در جایگاه نخست کشور قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و قالب بیماران غیرایرانی مشهد را برای درمان بیماری‌شان انتخاب می‌کنند.

وی در رابطه با میزان ورود گردشگر سلامت به مشهد از ابتدای فروردین ماه کنون، بیان کرد: در این مدت ۵۱ هزار و ۳۷۴ بیمار از کشورهای مختلف درمان شدند که این میزان به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلاتی که داشتیم در ورود گردشگر سلامت با رشد خوبی مواجه بودیم، اما تا رسیدن به پیش‌بینی‌ صورت گرفته‌مان که ۱۱۰ هزار گردشگر سلامت تا پایان سال ۱۴۰۲ بود هنوز فاصله داریم، البته ما در ۳ ماه پایانی سال گذشته افزایش قابل توجه ورود گردشگران سلامت به مشهد را داشتیم و امیدواریم این اتفاق در زمان باقی‌مانده تا پایان سال جاری رخ دهد و تا 80 درصد برآوردمان از میزان ورود گردشگران سلامت به مشهد و حتی بیشتر از آن محقق شود.

خوش‌شکن در خصوص درآمد حاصل از ورود گردشگران سلامت به مشهد، گفت: در این مدت بیش از  ۶۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان از ورود ۵۱ هزار و ۳۷۴ گردشگر سلامت کسب درآمد داشتیم که به نسبت وضعیت مشابه در سال قبل رشدی 2.5 برابری داشته و از مجموع درآمد حاصل شده در این بازه زمانی ۴۱۲ میلیارد تومان آن سهم بخش خصوصی و بیش از ۲۲۴ میلیارد و 820 تومان دیگر هم سهم بخش دولتی بوده است.

وی افزود: از مجموع بیماران غیرایرانی مراجعه کننده به بیمارستان‌ها بیش از 19 هزار نفر از آنها به صورت سرپایی درمان شده‌اند و بیش از 28 هزار نفر نیز موارد بستری شده‌ بودند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که امسال از 86 کشور گردشگر سلامت در مشهد داشتیم و بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان غیرایرانی به بیمارستان‌های دارای مجوز IPD از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیکستان و پاکستان بوده‌اند، تأکید کرد: عمده مشکلات گردشگران سلامت در موضوعات ارتوپدی، تروما، اورولوژی، زنان و زایمان و بیماری‌های چشمی و قلبی و عروقی بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها