تدوین تاریخ حماسه و رزم لشکر سرافراز حضرت سیدالشهدا(ع)

بیست و یکمین جلسه تدوین تاریخ حماسه و رزم لشکر سرافراز حضرت سیدالشهدا(ع) در محل موسسه اندیشه ناب به ریاست چهره ماندگار دوران دفاع مقدس سردار حاج علی فضلی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان و عوامل گردآوری و تدوین این کتاب برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۲۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

در این جلسه سردار آرین فرمانده قرارگاه گزارشی را درخصوص وضعیت قرارگاه و عملکرد و کارهای انجام شده ارائه کرد در ادامه این جلسه به ویرایش شناسنامه کتاب رزم لشکر حضرت سیدالشهدا0ع) پرداخته شد.

  سعید اردستانی، دبیر کمیته تدوین تاریخ حماسه رزم لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع)   گفت:  ماموریت های این دوره قرار گاه   درخصوص ماموریت ایذایی سومار ، عملیات بدر و عملیات عاشورای 3 بود که حاضران توضیحاتی در خصوص تدوین ، ویرایش و تکمیل کتاب و گزارش نهایی نویسنده ارائه کردند که ثبت و ضبط شد.

وی افزود: عملیات عاشورای 3 در سال 1364 انجام شد و اولین عملیاتی بود که سلسله عملیات های دفاع مقدس را با فرماندهی  حاج علی فضلی فرمانده لشکر سیدالشهدا(ع) پشت سرگذاشت این عملیات از سری ترین عملیات های دوران دفاع مقس است که شرایط خاصی داشته و نویسنده این کتاب اقای محمد حسین عباسی گزارش جامعی از این عملیات را گردآوری کرده که بر اساس مستندات ، دست نوشته ها، گزارشات و مصاحبه هایی که در زمان واقعه و بعد از واقعه صورت گرفته است   دسته بندی شده است.

اردستانی خاطرنشان کرد:  تاکید سردار فضلی بر این اصل استوار بوده که از خودمان چیزی اضافه و یا چیزی را کم نکنیم بلکه تاریخ را همان طور که بوده روایت کرده و به نسل های آینده منتقل کنیم. نکاتی هم در مورد جزئیات و سرفصل ها، فهرست و بعضی از عناوین کتاب  مطرح کردند که فرماندهان قرارگاه و مسئولان ویرایش کتاب مورد توجه قرار خواهند داد.

ارسال نظرات