فعالیت پروژههای راهسازی با وجود بدهی بیش از ۷۰۰ میلیاردتومانی
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عطاءالله اکبری با اشاره به اینکه بزرگراههای شمال و جنوب برای جذب سرمایهگذار و توسعه اقتصادی استان تأثیر فراوانی دارد، بیان کرد: باتوجهبه اینکه راهسازی جزوه اولویتهای این استان برای توسعه است، اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با وجود بدهی ۷۰۰ میلیاردتومانی به پیمانکاران خدمترسانی به مردم برای تسریع در اجرای پروژههای راهسازی را بیش از هر مسئله دیگر موردتوجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه هیچ پروژهای در حوزه عمرانی راه در محورهای این استان متوقف نیست، ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان با درنظرگرفتن عدالت توزیع اعتبارات سعی دارد تا همه بزرگراهها و محورهای اصلی در حال اجرا را تکمیل و آماده بهرهبرداری کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در استان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: باتوجهبه قطب اقتصادیبودن این استانهای و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است؛ بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفهجویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
اکبری تأکید کرد: ازآنجاییکه تأمین زیرساخت راه در سیستان و بلوچستان موضوع مهمی است و اگر به دنبال توسعه بخشهای مختلف استان هستیم، توجه به حوزه راهها و جادههای استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل بنا دارد تا پایان سال جاری علاوه بر بهرهبرداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل شیله، عملیات اجرایی ۱۵۰ کیلومتر باند دوم دیگر را نیز آغاز نماید.
وی با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکانپذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب کامل شود، افزود: تعامل و همدلی مسئولان استانی با راهبری استاندار کاملاً در روند پیشرفت برنامهها و پروژههای استان مشهود است و این اقدام منجر به جهش در راههای ترانزیتی این خطه شده است طوری که در سال جاری تنها ارتباط بزرگراهی دو شهر استان برقرار شد و سال آینده نیز بزرگترین پروژه بزرگراهی استان یعنی زابل - زاهدان نیز آماده بهرهبرداری میشود.