همگرایی، شرط اصلی توسعه استان است

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان گفت: شرط اصلی توسعه استان، همگرایی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی در تدوین و عملیاتی سازی برنامه جامع توسعه هر بخش است.
کد خبر: ۹۵۸۱۸۴۲
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ دهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست" دکتر احمدزاده " استاندار و دبیری " جهانگیر شاهینی "رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان ضمن ارایه دستورات جلسه ،اظهار داشت؛ حدود ۹۳ درصد از درآمدهای عمومی استان اعم از مالیاتی و غیر مالیاتی در ده ماهه سال جاری محقق شده است و انشالله در اسفند ماه شاهد تحقق کلیه درآمدها هستیم.
دبیر جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تشریح دستور کارهای جلسه،در خصوص ساختار و دستورالعمل برنامه توسعه استان گفت؛ در تدوین برنامه‌ توسعه باید به سازگاری میان برنامه و اسناد بالادستی، هماهنگی میان اهداف، هماهنگی میان ابزار، هماهنگی میان ابزار و هدف، هماهنگی بین بخش‌ها (حذف موازی کاری)، هماهنگی در توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها، انعطاف پذیری و … توجه ویژه‌ای نمود.
جهانگیر شاهینی در این مورد گفت؛ ابتدا باید وضعیت موجود را ارزیابی، سپس اهداف کلی و اختصاصی تعیین و در مرحله سوم، فعالیت ها را تعیین و به بر آورد بودجه و منابع مورد نیاز بپردازیم و در نهایت پایش و ارزیابی از برنامه صورت پذیرد.
وی تصریح کرد؛ برنامه توسعه و پیشرفت استان با توجه به اسناد بالادستی و با تاکید بر توسعه همه جانبه و متوازن و با رعایت اصولی همچون دانش بنیان بودن برنامه، تکیه بر توان بخش خصوصی و تعاونی، شفافیت در تصمیمات و سیاست‌ها و امکان تحقق برنامه(واقعی بودن برنامه) و … تدوین می گردد.
سپس ساختار اجرایی تدوین برنامه توسعه و پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه و در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.
دستور کار بعدی جلسه در خصوص ارائه گزارش عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان ازچگونگی توزیع عوارض آلایندگی و عوارض ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بود.
عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌، دهیاری و فرمانداری‌های همان شهرستان تعلق می‌گیرد.
شاهینی گفت: بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست و بر اساس شاخصهای مصوب ، سهم شهرستان گچساران از عوارض آلاینده هوا ۷۳ درصد، کهگیلویه ۱۹ درصد چرام ۵ درصد و باشت ۳ درصد تعیین شده است.
در ادامه جلسه فرخان مدیر کل امور مالیاتی استان گزارش کامل از نحوه توزیع آلایندگی و ارزش افزوده ارائه نمود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد ۱۳ میلیارد تومان برای سکونتگا ههای غیر رسمی اطراف شهر یاسوج ،دوگنبدان و دهدشت که ۱۲۱۵ هکتار با جمعیت ۸۲ هزار نفر است در نظر گرفته شده است.
در پایان جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری ،شهری ،آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح ها نیز جهت بررسی مجدد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار