خبرهای داغ:

از ۱۶ تا ۲۵ اسفند؛ بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برگزار می‌شود

دبیر کل امور زنان و خانواده شهرداری از برگزاری بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۶ تا ۲۵ اسفند در محل بوستان گفت‌‌‌وگوی تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۴۶
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-نشست خبری بیستمین نمایشگاه زنان و تولید ملی امروز، ۱۳ اسفندماه با حضور مریم اردبیلی، مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، اردبیلی طی سخنانی بیان کرد: ایام اسفند فضای رونق تولیدات بانوان تحت پوشش شهرداری تهران است تا طی شب‌های عید این تولیدات در معرض دید و فروش علاقه‌مندان قرار گیرد و مردم بتوانند با قیمت‌های مناسب مایحتاج عید خود را تهیه کنند.

وی افزود: تلاش فراوانی شده است تا حجم نیاز‌ها و تقاضا‌های عرضه محصول را احصا کرده و بتوانیم تولیدات را به صورت هدفمند به مردم برسانیم. در دو سال گذشته ۹۶ دوره بازارچه محصولات در سطح تهران برگزار شد که یک بازارچه و مقطعی نبوده و برای مدت طولانی برقرار بوده است. به نظر می‌رسد که اسقبال از بازارچه‌های موقت از بازار‌های دائمی بیشتر بوده است.

اردبیلی اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی که از ۱۶ تا ۲۵ اسفند برگزار می‌شود، ضمن تلاش برای تنوع کسب و کار و تولیدات بانوان تحت پوشش شهرداری، تعداد ۸۶۴ کسب و کار شامل پوشاک، کالای خواب، کالای حجاب، عروسک، کالای آشپزخانه و ... در بوستان گفت‌وگو، ۱۳ ایستگاه مترو و شش بوستان در قالب چهار هزار و ۳۲ مترمربع فضای فروش در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری اظهار کرد: در طول دو سال اخیر چهار دوره از نمایشگاه زمان و تولید ملی برگزار شد که به طور متوسط بانوان تحت پوشش توانستند حداقل برای دو بار تولیدات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند. طی یک سال گذشته نیز تمامی داده‌های شهرداری در رابطه با بانوان سرپرست خانوار به‌روز شده و افراد جدیدی نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: شهرداری تهران علیرغم بسته حمایتی ویژه بانوان سرپرست خانوار و نیازمندان، محور اصلی کار خود را کارآفرینی قرار داده است. تمامی بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت شهرداری تهران روی پای خود ایستاده‌اند و شهرداری نقش تسهیل‌گری برای آنان را دارد. شهرداری اتمسفر مثبتی را برای ارائه تولیدات و توانمندسازی بانوان تحت پوشش ایجاد می‌کند.

اردبیلی تصریح کرد: چند روز پیش افتتاحیه کمپین «کار تو خونه»‌ در تهران برگزار شد که فقط مخصوص بانوان نیازمند تحت پوشش شهرداری نیست و تمامی بانوان و دختران تهرانی نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کرده و طی شش ماه به توانمندی دست پیدا کنند. البته اولویت شهرداری توانمندسازی و تسهیل‌گری برای بانوان سرپرست خانوار و نیازمند است. شهرداری برای شکوفایی اقتصاد خانواده برنامه‌ریزی‌های مفصلی کرده تا خانواده‌ها بتوانند در این زمینه فعال باشند.

وی تصریح کرد: امروز نهاد‌های مختلف تحت پوشش شهرداری تهران تمایل پیدا کرده‌اند که محصولات مورد نیاز خود را از تولیدات بانوان تحت پوشش شهرداری تهیه کنند تا در این زمینه ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محصولات بانوان تحت پوشش نیز به خوبی با فروش برسد. در این زمینه فقط با استقبال یکی از نهاد‌های زیرمجموعه شهرداری، مبلغی در حدود ۱۲ میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها شکل گرفت.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری بیان کرد: تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های کشور می‌توانند نیاز‌های خود را در همکاری با شهرداری از طریق محصولات بانوان تحت پوشش رفع کنند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کرده و محصولات بانوان به فروش رسد. در این زمینه نهاد‌های مختلف می‌توانند اعلام نیاز کرده و ما نیز می‌توانیم محصولات بانوان تحت پوشش را به این سمت سوق دهیم.

وی اظهار کرد: امروز هیچ محدودیتی در تولید بانوان و زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و حتی می‌تواند در آینده نزدیک به صادرات و برندسازی از محصولات نیز فکر کرد. در حال حاضر با مجموعه‌هایی مانند عباس‌آباد تهران نیز همکاری‌هایی برای ارائه محصولات داشته‌ایم که با توجه به ایام آتی و عید نوروز باید این همکاری‌ها بیشتر شده و زمینه برای ارائه محصولات به گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم شود.

اردبیلی در رابطه با آزادی زنان زندانی نیز گفت: در این زمینه در چند محور در حال فعالیت هستیم. موضوع اول، بحث آزادی مادران زندانی بود که در این زمینه با همکاری برخی از مجموعه‌ها، پویش آزادسازی مادران زندانی اجرا شد. در این راستا برنامه‌های متعددی در دست اجرا داریم که یکی از این برنامه‌ها، برنامه گلریزان برای آزادسازی بانوان زندانی است که طی سال آتی به صورت جدی پیگیری خواهد شد. همچنین، تفاهمی با زندان بانوان تهران داشته‌ایم تا بانوانی که امکان آزادی آن‌ها وجود ندارد، بتوانند با رای باز و به شرط اشتغال در خانه و واحد‌های معرفی شده از سوی شهرداری، آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند. همچنین، تفاهمی شده تا برای زندانیان آزاد شده نیز مشاغل خانگی و خرد ایجاد شده و بتوانند به کسب معاش حلال بپردازند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری گفت: برای امسال و طی تفاهم منعقد شده که دو سال نیز تداوم خواهد داشت، زندانیان رای باز، زندانیان دارای پایبند الکترونیک و نیز زندانیان پس از خروج تحت پوشش قرار گرفته و زمینه برای اشتغال ایشان فراهم شده است.

وی بیان کرد: در دوره گذشته نمایشگاه یعنی دوره نوزدهم سه قشر بانوان تولیدکننده، شهروندان و همکاران شهرداری استقبال فراوانی از نمایشگاه داشتند که پیش‌بینی می‌شود این استقبال در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد. امسال تلاش کردیم تا با رفع نواقص، نمایشگاه را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

وی با اشاره به سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری نیز بیان کرد: با برنامه‌ای که در این زمینه اجرا شد، تعداد و مشخصات افراد ثبت شده در این سامانه به‌روزرسانی شده و این تعداد امروز به ۱۹ هزار و ۸۲۳ نفر رسیده است که تعداد ۱۵ هزار و ۱۸۲ نفر از فرزندان این بانوان نیز تحت پوشش شهرداری قرار داشته و خدماتی مانند استعدادیابی تحصیلی، جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی و ... دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
 
ارسال نظرات