خبرهای داغ:

جایگاه خواهران در مساجد با تاسیس کانون‌های تخصصی محقق شده است

قربانی گفت: یکی از راهکارهای اعتلای نقش و جایگاه خواهران در مساجد، فعالیت منسجم خواهران با تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی است.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۱۴
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-فرخ‌تاج قربانی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راهکارهای اعتلای نقش و جایگاه خواهران در مساجد، فعالیت منسجم خواهران با تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی است.

 

وی افزود: انجام فعالیت های فرهنگی هنری منسجم بانوان در مساجد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نیازمند یک تشکیلاتی خاص همچون کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران است.  

 

مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت زینب کبری (س) مسجد جامع مرغملک با اشاره به اینکه مسجد پایگاه اجتماعی، فرهنگی و علمی است، افزود: پیامبر اکرم‌(ص) حکومت خود را از مسجد آغاز کرد و حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت به مسجد رفته و در آنجا خطبه عظیم فدکیه را بیان فرمودند؛ دختر پیامبر(ص) کار را به مسجد برد، بعد از خطبه های امیر المومنین(ع) خطبه ای به اندازه خطبه حضرت زهرا(س) از همه جهات نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه رفتن حضرت زهرا به مسجد از رفتن امام حسین(ع) به کربلا سخت تر بود، افزود: خط‌سازش می‌گفت زهرا به مسجد نرود، زینب به کربلا نرود، اما هر دو رفتند و نقش بانوان در انقلابی کردن و آزادگی را ثابت کردند.

 

قربانی افزود: خداوند در سوره مریم از محرر استفاده می کند محرر، یعنی آزاد کردن، درحالی که مریم برده نبود، یعنی قید و بندهای اجتماعی و خانوادگی را برداری و آزادش کنی برای خدا و شروع آن هم از مسجد است، پس آزادی است برای خدا و این آزادی را از مسجد به گوش همگان می رساند.  

 

وی اظهارامیدواری کرد: زنان با استعانت از خداوند متعال، مانند زمان هشت سال دفاع مقدس باز هم صدای موذن‌های زنده را از مساجد بلند کرده‌اند.

ارسال نظرات