خبرهای داغ:

تشکیل سپاه تدبیر امام(ره) برای مقابله با توطئه‌های علیه انقلاب بود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تشکیل سپاه را تدبیر امام خمینی -رحمة الله علیه- برای مقابله با توطئه‌هایی دانست که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد.
کد خبر: ۹۵۹۲۷۰۶
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ سردار جواد استکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان با تبریک روز ارتش به مناسبت سالروز فرمان امام خمینی -رحمة الله علیه- برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سخنرانی کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با اشاره به این که تشکیل سپاه تدبیر امام راحل با توجه به توطئه‌هایی بود که دشمنان مخصوصاً استکبار جهانی علیه انقلاب داشتند، عنوان کرد: امام(ره) در دوم اردیبهشت 1358 فرمان تشکیل سپاه را به شورای انقلاب صادر کردند و در سال 1364 در دوران دفاع مقدس فرمان تشکیل نیروهای زمینی، هوایی و دریایی سپاه را دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1369 رهبر معظم انقلاب نیز فرمان تشکیل نیروی مقاومت سازمان بسیج و نیروی قدس سپاه را صادر کردند و از آن پس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پنج نیرو آماده انجام مأموریت‌های ابلاغی خود شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس فلسفه وجودی سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و تعریف رهبر معظم انقلاب از این نهاد انقلابی را یادآور شد که سپاه را مبتنی بر معنویت دانستند.

سردار استکی مسئولیت سنگین سپاه را پاسداری از انقلابی بیان کرد که خون‌های زیادی برای آن بر زمین ریخته شده است و ملت سال‌ها مبارزه کردند، شهید دادند، با طاغوت جنگیدند تا توانستند رژیم فاسد حاکم در کشور را اخراج کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برپا کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به مأموریت‌های متنوع نیروهای مختلف سپاه در طول حدود 45 سال از تشکیل این نهاد پرداخت و از درخشش نیروی زمینی سپاه در دوران دفاع مقدس در کمک و همراهی با ارتش سخن به میان آورد.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ظرفیت مردم را برای کمک به نیروهای مسلح آماده کرد و به جذب، آموزش و ساماندهی نیروهای مردمی جهت اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل پرداخت که از زمانی که نیروهای مردمی بسیج در یگان‌ها حضور پیدا کردند صحنه جنگ تغییر کرد و عملیات‌های مهمی همچون طریق القدس، ثامن الائمه، بیت المقدس، فتح المبین، کربلای 5 و والفجر 8 انجام شد.

وی به خدمات نیروی دریایی سپاه نیز اشاره کرد و به اسارت درآوردن تفنگداران ویژه انگلیسی و آمریکایی که وارد حریم دریایی کشورمان شده بودند توسط نیروی دریایی سپاه را نشان دهنده توانمندی و آمادگی بالای این نیرو خواند.

سردار استکی ادامه داد: نیروی هوافضای سپاه با تکیه بر شعار «ما می‌‎توانیم» که امام راحل امید، اراده و انگیزه آن را به ملت تزریق کرده بود موفق به ساخت موشک‌های برد بلند شد و امروز تا لبه‌های دانش در ساخت موشک پیشروی کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به خدمات نیروی هوایی سپاه به ویژه در حوزه تعمیر، بازسازی و ساخت بالگرد و هواپیما پرداخت.

این یادگار دوران دفاع مقدس نیروی قدس سپاه را پاسداران مدافع انقلاب در خارج از مرزهای کشور بیان کرد که هر جایی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن مورد تهدید واقع شد حضور داشته است و در نهایت با قهرمانی‌های شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و حاج محمدرضا زاهدی توانست جبهه مقاومت را به شکل امروز با ترکیبی از مجاهدان کشورها مختلف منطقه تشکیل دهد.

وی افزود: در شرایطی که فلسطین در حال فراموش شدن بود و رژیم صهیونیستی تا عمق لبنان حضور پیدا کرده و این سرزمین‌ها را زیر چکمه‌های سربازان خود گرفته بود، جبهه مقتدر مقاومت با حضور جوانان عزیز کشورهای اسلامی رشد پیدا کرد و در مقابل رژیم سرطانی صهیونیستی و استکبار جهانی به ویژه آمریکا قد عَلَم کرد.

سردار استکی گفت: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بودند، داعش را در منطقه متولد کردند کشورهای عراق و سوریه را به خاک و خون کشیدند اما سرانجام این رزمندگان جبهه مقاومت بودند که بر این دشمنان فائق آمدند و آن‌ها را شکست دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد عنوان کرد: سپاه امروز توانسته است موجب افتخار ملت ایران شود و بتواند مأموریت‌های خودش را در همه عرصه‌ها چه در داخل برای مقابله با فتنه‌ها و کودتاها، چه در مرزها برای مقابله با اشرار و ضدّانقلاب و چه در بیرون از مرزها برای مقابله با استکبار جهانی به خوبی انجام دهد.

وی قلمرو دفاعی سپاه را در جنگ سخت مانند هشت سال دفاع مقدس، در جنگ نیمه سخت مانند مقابله با ضدانقلاب و اشرار و در جنگ نرم مانند مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن در فضای مجازی بیان کرد و افزود: سپاه علاوه بر این خدمات، با تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی برای حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به مردم به کمک دولت‌ها آمد و با تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیازهای کشور در ساخت پروژه‌های عظیم همچون سدها و تونل‌ها را رفع کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس همچنین نقش سپاه در عرصه‌های دیگر همچون حفاظت از ناوگان هوایی کشور، حفاظت از مراکز هسته‌ای و حفاظت از نخبگان و شخصیت‌ها را برشمرد و گفت: سپاه در مراکز علمی و پژوهشی خود توانست به مراتب علمی خوبی دست پیدا کند و با تأسیس شرکت‌های دانش بنیان نیازهای مهمی علمی فناوری و تحقیقاتی کشور را تأمین کند.

سردار استکی از حضور سپاه در حوزه بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم سخن به میان آورد و اردوهای جهادی بسیجیان و حضور جهادگران سپاهی و بسیجی در بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و غیره را از دیگر خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با اشاره به شهادت حاج محمدرضا زاهدی در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، از مردم اصفهان برای تشییع باشکوه این شهید سرافراز تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره 42 هزار شهید سپاه و 85 هزار شهید بسیج را گرامی داشت.

این یادگار دوران مقدس با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب، از سه شکست سنگین رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته سخن به میان آورد و عملیات «طوفان الاقصی» را اولین شکست، گرفتار شدن در باتلاق غزه و دست نیافتن به هیچ یک از اهداف خود یعنی آزادی اسرا، از بین بردن حماس و تصرف غزه بعد از 200 روز جنگیدن را دومین شکست و عملیات «وعده صادق» را سومین شکست این رژیم خواند.

وی ادامه داد: دشمن هیچ گاه گمان نمی‌کرد این چنین در برابر جبهه مقاومت درمانده شود و فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی ایران بتواند چنین عملیاتی را به انجام برساند که نه تنها هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی بلکه هیمنه دیگر قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا را نیز فروبریزد.

سردار استکی تأکید کرد: امروز با رهبری فرمانده کل قوا امام خامنه‌ای قدرت بازدارندگی کاملاً در جبهه مقاومت ایجاد شده است و آن چه در عملیات وعده صادق رخ داد موجب شکستن ابهت استکبار جهانی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در مورد حرکت امروز دشمنان در اصفهان نیز آن را چیزی جز یک عملیات روانی برای جبران شکست‌های پشت سر هم رژیم صهیونیستی ندانست که آن هم با هوشیاری نیروهای مسلح به موقع دفع شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار