خبرهای داغ:
الگو باشیم |

گفتگوی بسیج با یک نخبه علمی حوزه نانو که معتقد است شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند به قطب صنعتی غرب آسیا تبدیل شوند

نخبه علمی کشورمان در حوزه نانو فناوری گفت: چنانچه مسئولان ریسک‌پذیر باشند و با حمایت های خاص و ویژه خود در بحث صادرات محصولات نانویی بیشتر تلاش کنند، قطعا بسیاری از شرکتهای دانش بنیان به قطب صنعتی در کشور و حتی در غرب آسیا مطرح  شوند.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۹۳
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

خبرگزاری بسیج - سید محسن حسینی راوندی  با بیان خطرات جدی ناشی از استنشاق بوی نامطبوع تصفیه خانه های فاضلاب که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد، از دست‌یابی به دانش فنی ساخت این ماده جاذب که حاوی ترکیبی از مواد معدنی ارزان قیمت است، خبر داد.

وی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح شرکت دانش بنیان کیمیاگران صنعت امیر کبیر، عنوان کرد: این طرح برای حذف گازهای سمی بخصوص گازهای بدبو و نامطبوع تصفیه خانه های فاضلاب های شهری  است که  برای اولین بار در دنیا در این طرح از روش های نانویی استفاده شده است. 

این نخبه علمی در حوزه نانو فناوری در ادامه افزود: ماحصل این طرح موجب شده است که سالانه از خروج چندین میلیون  دلار یا یورو ارز از کشور جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در شرکت ما ۱۴ نفر مشغول به کار هستند که ۱۱ نفر کارشناسی ارشد و دکترا و نخبه در رشته های شیمی، نانوشیمی، مهندسی شیمی و مکانیک هستند.

حسینی گفت : نخبگان ایرانی بخصوص  در زمینه نانو زبانزد هستند.

وی افزود: سختی کار همیشه و همه جا وجود دارد و کارآفرینان مشکلات خودشان را دارند اما کارآفرینان بدانند که اگر در این زمینه وارد شوند هم باعث درآمدزایی خودشان وهم موجب اشتغالزایی در کشور می شوند .

حسینی در پایان گفت: چنانچه مسئولان ریسک‌پذیر باشند و با حمایت های خاص و ویژه خود در بحث صادرات محصولات نانویی بیشتر تلاش کنند، قطعا بسیاری از شرکتهای دانش بنیان به قطب صنعتی در کشور و حتی در غرب آسیا مطرح  شوند.
.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار