روحیه انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی ویژگی شاخص امام خمینی(ره) بود

امام خمینی (ره) مبارزه با ظلم برایش هدف نبود؛ بلکه سیره بود برای تقرب به خدا از مسیر خدمت به خلق خدا و این همان چیزی است که امروز سیره مقام معظم رهبری و سیدالشهدا خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی شاگرد این مکتب بود.
کد خبر: ۹۶۰۳۸۴۲
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲


  احمدعلی خسروی در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، در آستانه سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: خیلی زمان می‌برد تا شخصیتی همانند حضرت امام دنیا به خود بگیرد شخصیتی که مرد اول میدان عرفان، اخلاق، سیاست، مبارزه، علم و فقاهت بود کمتر کسی را در تاریخ معاصر و نه که در کلیت تاریخ ایران به جامعیت حضرت امام یافت نمی‌شود اگر تاریخ‌تمدن ۲ هزار و پانصد سال ایران را در نظر بگیرید از ابتدا تا به الان شخصیتی به جامعیت امام (ره) در رأس مملکت قرار نداشته است امام از جمیع جهات علمی و معنوی، مبارزات علیه ظلم و ستم، دیکتاتوری شاهنشاهی و استکبار جهانی خود را ساخت.
 
وی افزود: امام (ره) از برجستگان علم و فقاهت که از همان اول نقشه راه پیروزی و بعد پیروزی و آنچه را که به دنبال او بود به‌عنوان یک نیروی مستقل حکومت اسلامی و به تعبیری ولایت‌فقیه در حوزه‌های علمیه تدریس کرد و این مطالب تدوین و چاپ شد و در اختیار مبارزین قرار گرفت که خود باعث شتاب مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی شد.
 
 مدرس دانشگاه ادامه داد: امام خمینی (ره) مبارزه برایش هدف نبود؛ بلکه سیره بود برای تقرب به خدا از مسیر خدمت به خلق خدا و این همان چیزی است که امروز سیره مقام معظم رهبری و سیدالشهدا خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی شاگرد این مکتب بود امام نظام سیاسی شاهنشاهی را سرنگون کرد در شرایطی که تمام مراکز اطلاعاتی سیاسی نظامی و فرهنگی آمریکا در ایران سیطره داشتند و ایران را در اختیار قرار داشتند.

وی اذعان کرد: و پنج ماه قبل از پیروزی انقلاب با صراحت گفته بودند در ایران نه‌تنها انقلابی رخ نخواهد داد؛ بلکه مقدمه یک انقلاب هم دیده نمی‌شود و در آخرین جمع‌بندی از اوضاع‌واحوال ایران در رژیم شاهنشاهی چند ماه قبل پیروزی انقلاب گفته بودند حداقل تا ۱۰ سال دیگر نظام شاهنشاهی را هیچ خطری تهدید نمی‌کند در باور دنیا نبود که در ایران یک تحول و دگرگونی در براندازی رژیم شاه که مورد حمایت شرق و غرب بود و ارتشی تا بن دندان مسلح و همراهی تمام دنیا با خود را در منطقه داشت اتفاق بیفتد.
 
 خسروی تصریح کرد: این پیروزی بزرگ به دست امام خمینی (ره) انجام شد دو کار بزرگ به دست حضرت امام از پایگاه مرجعیت و با حمایت و پشتیبانی تمام مردم ایران از تمام مذاهب و اقوام انجام شد. امام از لحاظ علمی سرآمد علمای روزگار خود بود و همچنین ساده‌زیستی، شجاعت، صداقت، سازش‌ناپذیری امام با قدرت‌های داخلی و بین‌المللی و قاطعیت و توکل به خدا و روحیه تکلیف‌گرایی امام که به دنبال ثروت و قدرت رفاهیات و مسائل مادی و شهرت‌طلبی نبود.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه اظهار کرد: امام آنچه که انجام می‌داد برای‌خدا بود امام شخصیتی بود که قبل و بعد به‌قدرت‌رسیدن هیچ تفاوتی در خلق‌وخوی و رفتار و منش و نوع زندگی امام دیده نمی‌شد امام اولین کسی بود که لیست اموال خود را به قوه قضاییه دادند.
 
 مدرس دانشگاه به اشاره به خاطرهٔ پدر خود دررابطه‌با دیدار امام خمینی (ره) ادامه داد: من یک ملاقات با امام خمینی (ره) داشتم حضرت امام فرمود در دنیا بگردید از من خسته‌تر پیدا نمی‌کنید؛ اما ما تکلیف داریم تا آخرین قطره خون تاآخرین‌نفس به مردم خدمت کنیم
 امام مظهر ساده‌زیستی و مردم‌داری بود امام همیشه می‌فرمودند به من خدمتگزار بگوید بهتر از این است که رهبر بگوید افتخار من این است که بسیجی هستم.
 
 وی گفت: وقتی امام چنین شخصیتی بود و باور مردم هم بر این بود که امام همین است که می‌گوید چه عشقی بین امام و امت بود؛ اینها رمز موفقیت بود. امام در مقابل خانواده شهدا خاضع و متواضع بود.
 
 خسروی خاطرنشان کرد: امام کسی بودند که درزمان رحلت ایشان لیست اموال امام را بررسی کردند آنچه که از ابتدای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی داشتند نه‌تنها زیاد نشده بود؛ بلکه کم شده بود امام حتی زمین ارثیه از پدر بزرگوارشان را در اختیار بنیاد مسکن برای ساخت خانه برای محرومین داده بودند.
 
 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: امام معصوم نبودند؛ اما تا مرز عصمت پیش رفته بودند امام نفر اول مملکت از لحاظ سیاست بودند؛ اما ماه مبارک رمضان ملاقات‌های عمومی را تعطیل می‌کردند به خودسازی و عبادت و پرستش بندگی ویژه می‌پرداخت و با این ذخیره معنوی برای خدمت به مردم بعد ماه مبارک رمضان وارد عرصه فعالیت سیاسی می‌شد.

مدرس دانشگاه افزود: امام دلداده به خدا و خدمتگزار مردم و بدون چشم داشت بود و در مقابل استکبار جهانی دنیا با نهایت شجاعت و صلابت گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، جوهرهٔ وجودی امام سازش‌ناپذیری و بی‌اعتمادی به‌نظام سلطه جهانی بود.
 
 وی اضافه کرد: چنین شخصیتی را ازدست‌داده‌ایم و خیلی‌ها فکر می‌کردند بعد امام چه می‌شود واقعاً همه نگران بودند؛ ولی حضرت امام با درایت و آینده‌نگری این مشکل را با مجلس خبرگان در قانون اساسی حل کرده بودند که در چنین شرایطی تعیین تکلیف برای امر رهبری کنند.
 
 خسروی ادامه داد: بلافاصله همان روز برخلاف تصور و پیش‌بینی بیگانگان که چه‌بسا در ایران جنگ قدرت و کودتا به‌خاطر جابه‌جایی قدرت رخ می‌دهد؛ اما در کمتر از نصف روز جانشین حضرت امام توسط مجلس خبرگان تعیین می‌شود و در مجلس خبرگان گزینه‌ای برای رهبری بعد امام داوطلبانه اصلاً به میدان نیامد.
 
 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به‌عنوان کاندیدا مطرح شد و در مخالفت با رهبری حضرت آقا یک نفر در مجلس بلند شد و صحبت کرد و آن هم خود حضرت آقا بودند و هیچ نگاهی به قدرت و قدرت‌طلبی در ساحت مقدس رهبری چه در زمان امام و چه بعد امام نبود و قاطعانه مجلس خبرگان حضرت آقا را به‌عنوان رهبری تعیین کردند.
 
 مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: حضرت امام یکی از معیارهای قضاوت در مورد افرادی که دم از حضرت امام و خط امام می‌زنند این است که خط امام و مبانی و اندیشه امام را بشناسیم و باتوجه‌به عنایتی که حضرت امام به جایگاه ولایت‌فقیه داشتند فرمودند اگر می‌خواهید به مملکت شما آسیب وارد نشود نگفتند پشتیبان من باشید فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید.
 
 وی با اشاره به حوادث چند هفته گذشته که رئیس‌جمهور را از دست دادیم ادامه داد: در این مدت نه مجلس داشتیم نه ریاست‌جمهوری و هیچ خللی در امور مملکت اتفاق نیفتاد و دنیا به احترام رئیس‌جمهور فقید ایستادند و این نشان اعتبار برجسته بین‌المللی دارد که از درایت و رهبری، تیزهوشی، حکمت و فرزانگی رهبر عزیز انقلاب بود.
 
مدرس دانشگاه اذعان کرد: واقعاً جای نگرانی بود که بعد امام چه کسی می‌تواند این جایگاه را پر کند این مسئولیت خطیر را برعهده بگیرد بزرگان انقلاب در زمان حیات حضرت به امام مراجعه داشتند از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و رئیس مجلس و فرزند بزرگوار بزرگ ایشان و نگرانی خود را مطرح کردند امام اهل تعارف و مبالغه‌گویی نبود و شناخت عقیقی که نسبت به افراد داشت امام فرمودند سید علی را داریم و جای نگرانی نیست و حتی در حیات خود امام به مناسبت دیگری فرموده بودند که ایشان نیابت رهبری دارد که مجلس خبرگان به این نتیجه برسند که بهترین گزینه بعد امام خمینی (ره) حضرت آیت‌الله خامنه ای است.

 وی تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) حضرت آیت‌الله خامنه ای را به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی انتخاب کردند و ملت ایران بعد از شنیدن این خبر با تظاهرات و راهپیمایی در شهرهای مختلف این چنین شعار می‌دادند دست خدا بر سر ماست خامنه ای رهبر ماست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار