مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد

فعالیت ۳۶ پایگاه دامپزشکی مرکزی در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 36 اکیپ ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام‌های قربانی را برعهده دارند.
کد خبر: ۹۶۰۶۶۶۷
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار نظارتی روز عید قربان وظیفه بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام های قربانی را برعهده دارند.

وی افزود: این اکیپ‌ها که متشکل از ۶۳ نفر دکتر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی هستند، وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ها در روز عید قربان را از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر در سطح استان برعهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با تأکید به اینکه ذبح دام در روز عید قربان تنها در کشتارگاه‌های شهرستان‌ها و مراکز تعیین شده انجام می‌گیرد عنوان کرد: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت، نیاز است ذبح دام‌ها در کشتارگاه‌ها و تحت نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این اداره کل انجام شود و مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری نمایند.

فتاحی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی کشتارگاه‌های دام در شهرستان‌های استان مرکزی در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ فعال و آماده ذبح دام‌های قربانی خیرین به صورت رایگان هستند.

وی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو (CCHF)  توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند و هر گونه گزارش و درخواست‌های خود را از این طریق به همکاران ما در دامپزشکی استان اعلام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار