اخلاق انتخاباتی زمینه ساز امید و روحیه بخشی به مردم+عکس

امام جمعه چناران گفت: با رعایت اخلاق انتخاباتی و ایجاد روحیه امید، زمینه برای مشارکت حداکثری مردم فراهم می شود.
کد خبر: ۹۶۰۷۱۲۲
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه های نماز عیدقربان اظهار کرد: عید قربان روزی است که پس از انجام وظایف سنگین حج به عنوان جایزه الهی و اتمام احرام عید گرفته می شود. 

وی افزود: عید قربان از این منظر نماد رابطه ناب خالق و مخلوق است که در آن انسان می‌تواند به مرحله‌ای برسد همچون ابراهیم خلیل‌الله (ع) در راه پروردگارش حاضر شود و برای رضایت خاطر او از همه چیز خود بگذرد و در ترجیح بین خدا و غیر خدا، پروردگار متعال را برگزیند حتی اگر آن غیر، فرزند خودش باشد.

تاجی بیان کرد: از این جهت بنده خوب خدا می‌کوشد که در خدمت به مردم آن هم از جنس خدمت صادقانه و خالصانه و بی‌منت از دیگران سبقت بگیرد. 

امام جمعه چناران اذعان داشت: عید سعید قربان روایتگر نزول رحمت الهی است و حضرت ابراهیم (ع) در جریان امتحان بزرگ، قربانی کردن فرزند خویش مشمول عنایت و لطف ویژه پروردگار قرار گرفت، خداوند مقام امامت را به حضرت ابراهیم (ع) و نسل او عنایت کرد.

 تاجی با اشاره به اینکه، حج ضیافت پیوند با امام زمان (عج) است، توضیح داد: حضرت ابراهیم (ع) هر ساله در ایام حج به مکه مکرمه مشرف می‌شدند و سیره ائمه اطهار (ع )نیز بر همین امر است. 

وی تأکید کرد: امام عصر (عج) هر سال در عرفات حضور می‌یابند ولی هر کسی امکان شناخت آن حضرت را ندارد لذا درباره روز عرفه روایت شده که ما را در آن بجویید.

 تاجی سفر حج را سفر جدایی از نفس و هجرت به سوی خداوند دانست و تأکید کرد: خداوند حضرت ابراهیم (ع) را فراخواند و هر که مانند ایشان به سوی عمل صالح بیاید و مانند ایشان عمل کند به این مقامات خواهد رسید.

وی افزود: بین اهل معرفت مشهور است اگر کسی توفیق ختم قرآن در مکه و در ایام حج داشته باشد، توفیق رؤیت جمال مبارک حضرت ولیعصر (عج) قطعاً نصیبش می‌شود.

 تاجی ابراز کرد: شیعه اعتقاد دارد که حضرت ولی عصر (عج) هر ساله و به‌ خصوص در موسم حج، در آنجا حضور دارند و امام صادق (ع) می‌فرمایند: مردم امام خود را مى‌جویند و نمى‌یابند ولى آن حضرت در موسم حجّ حاضر مى‌شود و مردم را مى‌بیند اما آن‌ها او را نمى‌بینند.

امام جمعه چناران با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: اهمیت مسئله حج در عرصه معنوی و اجتماعی، تشریح وضعیت جهان اسلام و نقشه های دشمن، بیان وظایف نخبگان و سران امت اسلامی و توصیه هایی به ملت های مسلمان سه محور اصلی در همه پیامهای رهبر معظم انقلاب به حجاج در این سالها بوده است.

وی تصریح کرد: انتخابات که تجلی‌گاه حضور و مشارکت سیاسی مردم و میدان تحقق اراده ایشان در جهت رقم زدن سرنوشت آنها است در اندیشه امام راحل از جایگاه ویژه و حسن فعلی برخوردار بوده و به عنوان یک ارزش ملّی، اسلامی معرفی می‌گردد تا جایی که ایشان آن را در حد یک وظیفه شرعی و واجب عینی بر می‌شمرند.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار