خبرهای داغ:
لطیفی:

شهدای دولت اهل سداد بودند/ مقدمه جامعه‌سازی خودسازی است

همدان-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مخرج مشترک و ویژگی شهدای دولت، اصل سداد بودن آنها است.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۳۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
شهدای دولت اهل سداد بودند/ مقدمه جامعه‌سازی خودسازی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میثم لطیفی در همایش روز بسیج اساتید که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: مخرج مشترک و ویژگی شهدای دولت، اصل سداد بودن آنها است.

وی با بیان اینکه سداد یعنی جاخالی پر کردن، افزود: اینکه رهبری در خصوص رئیس جمهور می‌فرمایند مغتنم، همین نگاه سداد است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران، گفت: شهید چمران وقتی به شهادت رسید نماینده مجلس بود، این اهل سداد بودن ناظر به همین است.

وی با بیان اینکه باید از خود بپرسید نوآور هستید یا پیرو آیا میدان را خوب شناخته‌اید؟ گفت: باید ببینیم رخنه از کجا صورت می‌گیرد تا آن را ببندیم و جای خالی‌ها کجاست تا آن را پر کنیم.

لطیفی ابراز کرد: اهل سداد شدن و جا خالی پر کردن مستلزم این است که میدان را بشناسیم، تحرکات دشمن را بشناسیم و براساس آن برنامه بچینیم و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم شهدای خدمت را آنگونه که بود بشناسیم، عنوان کرد: یکی از عناصر اهل سداد شدن دردمند بودن است، برخی از افراد بی‌تفاوت هستند؛ معیار انسانیت نه علم، نه قدرت و نه ثروت است بلکه معیار انسانیت، درد است، کار ما در دانشگاه این است که دردمند باشیم و دانشجوی خود را دردمند تربیت کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: ما انسان‌ها دو «مَن» داریم «منِ عالی» و «من دانی»؛ انسان‌های کامل به «منِ عالی» می‌رسند و از «منِ دانی» جدا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی به ما نشان داد که اگر می‌خواهیم رشد کنیم باید اهل سداد باشیم، بیان کرد: باید ببینیم کدام کار پژوهشی مشکل کشور را حل می‌کند آن را انجام دهیم.

لطیفی با اشاره به اینکه شهید رئیسی ذکر و توجه به خدا را لازمه خدمت و خدمت به خلق را واجب میدانست و معتقد بود مقدمه جامعه‌سازی خودسازی است، گفت: از خداوند بخواهیم این ویژگی‌ها را در ما ساطع کند؛ میدان حقگویی بسیار وسیع است اما موقع اجرا سخت است، کار، کار سختی است و انسان‌ها اینجا شناخته می‌شوند.

وی عنوان کرد: شهید امیرعبداللهیان، اسطوره اخلاق بود و هیچوقت از دایره اخلاق و ادب خارج نشد؛ در عملیات طوفان الاقصی ۵۴ ساعت نخوابید و مرتب به کشورهای مختلف سفر می‌کرد و پیگیر رفع مشکلات فلسطین بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور با اشاره به اینکه بحران آب در همدان بعد از ۱۷ سال حل شد، افزود: بعد از اینکه شهید رئیسی متوجه مشکل بحران آب در همدان شد ۵۰ کمپرسی تانکر به سمت همدان حرکت کردند و شبانه روز کار کردند تا مشکل حل شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات این خط را باید ادامه دهیم، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور را مغتنم شمردند، ابراز کرد: رئیس جمهور خود را درگیر حواشی نکرد، اگر می‌خواهیم اهل سداد باشیم خود را در راستای خدمت به خلق بدانیم و سوختن و ساختن خود را وقف کنیم، این ویژگی ممتاز رئیس جمهور بود هم می‌جوشید هم می‌جوشاند، فقط فکر کار کردن برای مردم بود.

لطیفی عنوان کرد: امیدوارم با بصیرتی که مردم دارند با خون این شهید و ۸ هزار شهید استان همدان اهل سداد و اهل درد باشیم و عامل باشیم و بدانیم در دانشگاه چه مسئولیت خطیری داریم؛ دانشجویان آمادگی رشد دارند به شرطی که برای آنها وقت بگذاریم؛ مراقبت از دانشجو زمینه رشد او را فراهم می‌کند که می‌تواند برای ایران اسلامی مفید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار