جابه‌جایی ۲۰ میلیون مرسوله پستی استان در سال گذشته

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل پست خراسان رضوی گفت: سال گذشته در راستای خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان ۲۰ میلیون مرسوله پستی در استان جابه‌جاشده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۸۴۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، محمدرضا شفیعی در نشست خبری با موضوع مصادیق معروف و منکر تخصصی در این اداره کل اظهار کرد: در اداره پست از لحاظ ماهیت و کارکرد عمل، بازتاب گسترده‌تری نسبت به برخی از سازمان‌ها در استان وجود دارد. در مشهد سیصد نیروی موزع داریم که باید به درِ منازل مراجعه و خدمات پستی ارائه کنند. 

 وی ادامه داد: لازمه این کار وجود نیروهای آموزش‌دیده، مسئولیت‌پذیر و مردمی است که اگر هرکدام از این شاخص‌ها را نداشته باشیم، در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل پست خراسان رضوی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۵۰ واحد پستی در استان داریم، بیان کرد: مردم برای دریافت خدمات به دفترها مراجعه می‌کنند و لازم است استانداردهای لازم و نوع برخورد با مردم در این مراجعات به عوامل سازمانی آموزش داده شود.

وی افزود: از این بابت فهرستی از معروفات و منکرات را در حوزه اجرایی در خدمات پستی تهیه کرده و در اختیار کارکنان قرار داده‌ایم از سوی دیگر در شهرستان‌ها نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس یا حضوری جلسات مستمر آموزش داریم.

شفیعی با بیان اینکه در خدمات پستی چهار عملیات قبول، آماده‌سازی، ارسال و توزیع در این سازمان باید به‌خوبی انجام گیرد، توضیح داد: هرکدام از این مراحل نیازمند اقدامات و زیر اقدامات است که در نهایت یک بسته پستی از مردم را به‌درستی تحویل بگیریم و به‌درستی تحویل بدهیم. هر اختلالی در این فرایند منکر است و هرآنچه در این فرایند کمک‌کننده باشد، معروف است.

وی اعلام کرد: مزیت شاخصی که پست دارد، گستردگی، ارزان‌بودن، مورداعتماد بودن و سابقه طولانی در ارائه خدمات است و این موارد شرکت را نسبت به سایر شرکت‌ها و مراکز دولتی متمایز می‌کند و چگونگی ارائه خدمات از چند کانال کنترل می‌شود. سال گذشته در استان ۲۰ میلیون مرسوله جابه‌جا شده است. واحدهای پستی نیز به‌صورت ۲۴ ساعته در حال کار هستند و فقط مجاز به پنج‌روز تعطیلی در ماه هستیم.

مدیرکل پست خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های سازمانی در تعامل با مردم رعایت معروف و پرهیز از منکر است که لازمه آن توجیه عوامل اداری است. در شرکت پست نیز به دلیل گستردگی سطح تعامل با مردم این مسئله یک ضرورت محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه در هر جامعه برخی هنجارهای تعیین‌شده وجود دارد که باید موردتوجه قرار بگیرد، گفت: هیچ معروفی مهم‌تر از حل مشکل مردم در شرایط فعلی نیست و هیچ منکری را بزرگ‌تر از اینکه نارضایتی در سطوح مختلف جامعه ایجاد شود، نمی‌دانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار