خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران؛

غدیر، مادر حکمرانی و تجلی خاص خدا در وحدت و عدالت است/ فردی را انتخاب کنید که مقتدایش ولی فقیه باشد

غدیر، مادر حکمرانی و تجلی خاص خدا در وحدت و عدالت است/ فردی را انتخاب کنید که مقتدایش ولی فقیه باشد
آیت الله صدیقی عنوان کرد: امروز بعضی از روشنفکران دم از ولایت می‌زنند؛ اما دل در گرو ولایت ندارند و مقتدایشان ولی فقیه نیست لذا در هشتم تیر ماه فردی را انتخاب کنید که مقتدایش ولی فقیه باشد.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۸۲
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

قزوین _به گزارش بسیج، مراسم گرامیداشت چهلم شهید جمهور و شهدای خدمت با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، سرهنگ محمد اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، مسئولان شهری و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) شهر الوند برگزار شد.

آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: غدیر خم در عالم خلقت یک حادثه تاریخی نیست؛ بلکه تجلی خاص خدا در حاکمیت، در وحدت و عدالت است؛ غدیر یک قاعده و قانون زندگی، مادر حکمرانی و میدان زندگی است؛ غدیر مرکز همه خوبی‌ها و جلوه احمد در امامت است و این عید قابل قیاس با هیچ واقعه ای نیست.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام روز غدیر برای خواص خودشان غذا، کفش و هدایایی می‌فرستادند، گفت: این روز، روز کمک، احسان و خوبی است؛ در این روز از خدمت و گره گشایی دریغ نکنید؛ امامان غدیر را خیلی برجسته نشان می‌دادند و بر دادن اتمام غدیر تاکید داشتند چون روز غدیر روز دادرسی و خشنود کردن دل‌های مومنان، روز انتظار ظهور امام زمان و روز ظهور اقتدار اسلام ناب محمدی است، باید عظمت غدیر را تعظیم و تجلیل کنیم و امیدوارم عیدی ما ظهور امام زمان (عج )باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با ابراز تاسف از شهادت آیت الله رئیسی گفت: شهید جمهور فردی ایثارگر، خستگی ناپذیر، مخلص و مردمی بود و برای آسایش دل مومنان به هر نقطه‌ای از کشور سفر می‌کرد و در مبارزه با منافقین تروریستی و همچنین در زمان ریاستش بر قوه قضاییه شجاعانه رفتار می‌کرد و در میدان سیاست هم در سازمان ملل شجاعت خود را نشان داد؛ اولین شخصیتی بود که در دوره تاسیس سازمان ملل قرآن را بالا و قرآن را پرچم و علم کرد و خود را در زیر سایه قرآن نشان داد؛ ایشان در روزگاری که قرآن را می‌سوزاندند قرآن را پرچم و علم کرد و در میان بلاد کفر و قدرت‌های کاذب اقتدار قرآن را به نمایش گذاشت و قرآن را به عنوان احیاگر ارزش‌های بشری در اتحاد معرفی کرد.

 وی بیان کرد: در برابر معاندان و مستکبران عالم شجاع و در برابر مردم متواضع و مهربان بود و در حکومت اسلامی این خصوصیات و ویژگی‌های بزرگترین حاکم عالم توحید پیامبر اکرم(ص) است و ۱۲۴ هزار پیامبر در روز قیامت زیر پرچم رسول خاتم هستند و خداوند ایشان را به عنوان محور،الگو؛ رهبر و مدیر اینگونه معرفی می‌کنند که" پیغمبر از جنس شما و از میان شما برخاسته و در میان شما بود." پیامبر در میان مردم بود و آنها را جذب می‌کرد و همه را اکرام و بزرگ می‌کردند و محرومیت و مظلومیت مردم را تحمل نمی‌کردند.

وی تشریح کرد: امروز امامین انقلاب؛ امام راحل و مقام معظم رهبری نمونه بارز از رهبر آسمانی پیغمبر هستند؛ آنها از خود شمایند و در میان مردم هستند و وقتی هم به حکومت رسیدند از مردم جدا نشدند و عاطفه آنها شدیدتر از عاطفه پدر بر فرزندان است و امام در اوج اقتدار نیز ساده زیست بوده و در داخل حسینیه زندگی می‌کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: شهید جمهور نیز با تاسی از امام خود درد مردم را شنید و رفاه خود را فدای آسایش مردم نمود؛ او مردم گرا، ولایت مدار،همراه و همراز مردم، متواضع و فروتن بود و در هیچ پست و سمتی از مردم جدا نشد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی افزود: شهید جمهور در دوران ریاستش بر قوه قضاییه همواره خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و بهشتی قوه قضاییه شد و هنگامی که مسئله انتخابات را مطرح کردند، عنوان نمود که من اکنون بر قوه قضاییه مسلط شده‌ام؛ اما امروز می‌بینم که آن سنگر خالیست و می‌خواهم که مردم از من مطالبه کنند؛ در واقع برای خدمت می‌رفت نه برای ریاست و با آگاهی در انتخابات وارد شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ایشان معتقد به آخرت و ولایت مدار بودند و مقلدش امامی بود که می‌گفتند:" به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید" اگر رئیس جمهور اعتقادی به ولایت نداشته باشد، ریاست جمهوری اش مشروعیت ندارد و غاصبانه است و امتیاز شهید رئیسی این بود که عاشق مردم و مطیع رهبری بود؛ لذا در بعضی از جلسات به آقا می‌گفتند "مقتدای من" همانگونه که در اسلام و تشیع و در حرکت غدیری امیرمومنان؛ مقتداست.

وی در پایان ابراز کرد: امروز بعضی از روشنفکران دم از ولایت می‌زنند؛ ولی دل در گرو ولایت ندارند و مقتدایشان ولی فقیه نیست و این معیارهایی ست که بصیرت شما اقتضا می‌کند تا با حضور باشکوه و پرشور خود در روز انتخابات فردی را انتخاب کنید که مقتدایش ولایت فقیه باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار