خبرهای داغ:
دکتر میعادفر عنوان کرد

تهدیدات جمعیتی، یکی از سرفصل‌های مهم امروز در پدافند غیرعامل

همدان-رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ماده ۶۵ ناظر بر حوزه جوانی جمعیت، تهدیدات جمعیتی را برمی‌شمارد که یکی از سرفصل‌های مهم امروز در پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۹۶۰۸۹۹۲
|
۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
تهدیدات جمعیتی، یکی از سرفصل‌های مهم امروز در پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت ویژه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور با محوریت تهدیدات حوزه  CBRNEC، تهدیدات و مخاطرات باروری و جوانی جمعیت، تهدیدات اقلیمی و پیامدهای آن و برنامه آمادگی و پاسخ به طغیان بیماری‌ها به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان طی روزهای 3و 4 تیرماه در حال برگزاری است.

دکتر جعفر میعادفر رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور در نخستین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت در استان همدان که ویژه دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایش غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: این دهمین همایش دولت سیزدهم در حوزه پدافند غیرعامل بوده و در این دولت موفق شدیم در همه قطب‌های کشور این همایش را برگزار کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل مثل واکسن برای انسان، کشور را بیمه می‌کند، عنوان کرد: ما در منطقه‌ای ژئوپلیتیک قرار داریم و منابع زیرزمینی متعددی در این سرزمین وجود دارد که چشم طمع دشمن همواره بر این منابع بوده است که البته نظام جمهوری اسلامی در طی این سالها در این خصوص مقاومت و مقابله لازم را کرده‌ است.

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنی استمرار خدمات در تمام حوزه‌ها که البته در حوزه سلامت این موضوع اهمیت دو چندانی دارد گفت: در کشور ما سالانه به‌طور متوسط ۳۰ حادثه اعم از سیل، زلزله و... به وقوع می‌پیوندد و ایران جزء ده کشور بلاخیز جهان است بنابراین لازم است آمادگی لازم را در برابر بحران‌ها ایجاد کنیم.

وی گفت: در پدافند شیمیایی دوره‌های مختلفی برگزار شده تا افراد آموزش دیده در استانها بتوانند نحوه مدیریت، مقابله و درمان تهدیدات شیمیایی را ارائه دهند؛ همچنین در خصوص پدافند زیستی نیز این دوره‌ها برگزار شده و برپایی دوره‌های پیشرفته نیز در دستور کار قرار دارد.‌

میعادفر بیان کرد: در حوزه سلامت، پرونده الکترونیک از نقاط کلیدی است و ما باید مراقبت کنیم اطلاعات افراد در این سامانه به بیرون درز نکند بر این اساس هوشمندسازی سیستم‌های آی‌تی را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: در مناسبت اربعین که برای جهان اسلام بسیار مهم است باید تهدیدات حوزه سلامت را مورد توجه قرار دهیم چراکه در پدافند غیرعامل «غافلگیری» قابل قبول نیست و لازم است آمادگی را تا جایی پیش ببریم که در بحران‌ها غافلگیر نشویم.‌

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماده ۶۵ ناظر بر حوزه جوانی جمعیت، تهدیدات جمعیتی را برمی‌شمارد که یکی از سرفصل‌های مهم امروز در پدافند غیرعامل است و در این راستا نیز با تیم‌های متخصص وارد همکاری شده‌ایم.

وی تصریح کرد: افزایش هزینه‌های نگهداری و درمان سالمندان برای توسعه کشور اجتناب ناپذیر است و توسعه انسانی از مهمترین ضروریات پدافند غیرعامل در هر کشوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.‌

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار