خبرهای داغ:

رأی زنان به سرافرازی ایران

رأی زنان به سرافرازی ایران
بانوان خراسان جنوبی با شرکت در انتخابات چهادهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، همچون دیگر اقشار جامعه حضور پرشور و گسترده‌ای را در پای صندوق‌های اخذ رای برای سرافرازی ایران از خود نشان می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۱۰۳۷۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- زهرا مهرور؛ روزی که سرنوشت این کشور در شرایط حساس منطقه و جهان و در حالی که مردم کشورمان در آستانه چهلمین روز پرکشیدن رئیس جمهور «مردمی»، «پرکار»، «خستگی‌ناپذیر»، «متدین و انقلابی» دلتنگ «رئیسی عزیز» و همراهان گران قدرش هستند، رقم خواهد خورد.

 

از ساعت هشت صبح که رأی‌گیری در کل کشور آغاز شده است تاکنون تعداد زیادی از مردم خراسان جنوبی به مراکز اخذ رأی مراجعه کرده و آرای خود را در صندوق‌های مزین به پرچم ایران اسلامی انداختند. مردم با انداختن آرای خود در صندوق‌های اخذ رأی، امیدوارند سرنوشت کشور خود را به دست افراد اصلح و انقلابی بسپارند.

 

بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، جمهور و مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است که انتخابات و تعیین مسئول کشور، مهمترین مظهر آن است. امروز ملت صبور ایران با وجود همه تنگناها و دشواری‌ها با حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رای ثابت خواهند کرد که صیانت از منافع ملی و حراست از امانت امام خمینی (ره) و شهدا در اولویت قرار دارد.

 

نقش مادران و بانوان هم که نیمی از جمعیت رأی دهنده کشور را تشکیل می‌دهند، در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح بی‌تاثیر نیست. زنان این خطه کویری با پرورش انسان‌های حکیم، دانشمند، ادیب و مومن، علاوه بر مدیریت نخستین نهاد اجتماعی یعنی خانه و خانواده، در کنار مردان وارد صحنه‌های مشارکت سیاسی و اجتماعی نیز می‌شوند، که انتخابات یک عرصه از این حضور سرنوشت‌ساز است.

 

برای عزت ایران آمده‌ام

یکی استاد دانشگاه معتقد است انتخابات یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است و می‌گوید: به واسطه انتخابات مردم در تعیین سرنوشت خود مستقیما دخالت دارند و مشخص می‌کنند چه کسانی را با چه نگرش‌ها و مبناهایی در جامعه می‌پسندند.

 

خانم اسماعیلی با اشاره به اینکه برای عزت و سرافرازی ایران در انتخابات شرکت کرده است می‌افزاید: ملت ما در دموکراسی و انتخابات در دنیا نمونه هستند و جمهوری اسلامی کشوری است که هم زنان و هم مردان در آن قدرت تصمیم‌گیری دارند.

 

وی بیان می‌کند: بانوان این روزها بیشتر از گذشته در کنار شغل خانه‌داری و مادری، به کنشگری‌های اجتماعی و مجازی هم مشغول هستند و از رئیس جمهور آینده انتظار می‌رود برای این جمعیت عظیم در سطح کلان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

 

پشتوانه رای مردمی نقش بسزایی در توانمندی رئیس جمهور منتخب برای تحقق مطالبات مردم و پیشرفت ایران اسلامی دارد. مردم امروز با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه خواهند آفرید. امروز شهدا از ما انتظار دارند تا پای صندوق های رای برای سربلندی ایران قوی حاضر شویم.

 

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است

زهره جعفری که به همراه همسر و فرزند خردسالش پای صندوق رأی آمده، از تکلیفش اجتماعی و وظیفه شرعیش برای شرکت در انتخابات گفت و معتقد است مشارکت زنان و مردان در انتخابات نمود عینی حضور اجتماعی و سیاسی آنان به عنوان نیروهای تاثیرگذار است.

 

این مادر ۲۷ ساله خانه‌دار بیرجندی می‌گوید: مردم با وجود همه مشکلات باید در انتخابات شرکت کنند و به افرادی رای دهند که به فکر رفع مسائل و مشکلات مردم باشند و همچون رئیس جمهور شهید پرکار و جهادی و در میدان باشد.

 

وی تأکید دارد که ما زنان ایرانی هیچگاه از خون شهیدان به ویژه خون شهدایی که جانشان را در راه نظام و انقلاب فدا کردند، نمی‌گذاریم و با مشارکت گسترده خود در همه عرصه‌ها به ویژه انتخابات، ادامه دهنده راه آن‌ها هستیم.

 

مردم خراسان جنوبی علی‌رغم گرمای هوا، با حضور در صفوف رأی‌گیری در زیر آفتاب داغ روزهای ابتدایی فصل تابستان، بار دیگر عشق به آرمان‌های نظام و انقلاب را به رخ کشیده و مهر تأییدی برحقانیت مردم سالاری دینی خواهند زد.

 

امروز وحدت ایرانیان را به رخ جهانیان می‌کشانیم

خانم مولابخش هم که به عنوان یک وظیفه به همراه شوهر و فرزند رأی اولی خود برای شرکت در انتخابات در شعبه شهرداری بیرجند در صف طولانی ایستاده تأکید می‌کند: تنها یک رای هم می‌تواند اثری بزرگ بر سرنوشت کشور داشته باشد و از تمامی هموطنانم دعوت می‌کنم در انتخابات امروز حضوری پرشور داشته باشند و وحدت ملی ایرانیان را به رخ جهانیان بکشانند.

 

این شهروند بیرجندی با بیان اینکه مردم همیشه به وظیفه خود عمل می‌کنند اما او از رئیس جمهور آینده انتظار دارد که به وضعیت مسکن و بیکاری جوانان سامان دهد و برای آبادی شهر و کشور تلاش خستگی‌ناپذیر داشته باشد.

 

انتخابات در خراسان جنوبی ادامه دارد و مردم شهیدپرور این دیار بار دیگر با حضور خود در عرصه انتخابات حماسه‌آفرینی می‌کنند. تمام مراکز اخذ رأی استان پذیرای حضور گرم مردم است تا برگ دیگری از دفتر حماسه‌آفرینی در صحنه صیانت از جمهوریت را به رخ جهانیان بکشانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار