ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید تبیین شود

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرخه گفت: تفکر اسلامی عفاف و حجاب، سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی دختران ماست، مصونیتی که توسط دشمن تبدیل به سلاح دولبه شده که باید خیلی مراقب بود.
کد خبر: ۹۶۱۲۸۶۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

يكي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ي كشف حجاب است. رضا‌خان- كه با طرح كودتاي سوم اسفند 1299 و با حمايت و هدايت انگليسي‌ها بر سر كار آمد- درصدد اجراي تز اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود. از مهم‌ترين جلوه‌هاي اين طرح، پديده‌‌ي كشف حجاب بود.

همزمان با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب از 17 تیرماه تا 23 تیرماه حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حجاب و پوشش مناسب، منبعث از حیا و عفت است؛ عفت، حیا و رعایت پوشش مناسب در استحکام خانواده ها بسیار تاثیرگذار است.

او با بیان اینکه تفکر اسلامی عفاف و حجاب، سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی دختران ماست، مصونیتی که توسط دشمن تبدیل به سلاح دولبه شده که باید خیلی مراقب بود، افزود: زنان ما همان طوری که در گذشته با خون خود به ویژه در واقعه مسجد گوهرشاد از عفاف و حجاب صیانت کردند و در دوران دفاع مقدس با پشتیبانی از جبهه‌ها، حماسه‌ها آفریدند، امروز هم در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی، مدافع کرامت و حرمت زنان هستند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد که یادآور کشتار بی رحمانه هزاران نفر توسط عمال رضاخان در صحن گوهرشاد مشهد اتفاق افتاد، باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تبیین شود.

فرزین در ادامه اضافه کرد: وقتی توجه به موضوعات مقدسی همچون حجاب، برای افراد نیک اندیش به عنوان کار خیر محسوب می‌شود؛ لذا به خاطر خون پاک شهدا، امنیت و ناموس خود و انفاس پاک ائمه اطهار (ع) باید در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب به میدان آمد.

او عنوان کرد: با نگاه و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اگر آحاد جامعه با تذکر لسانی در خصوص بی حجابی ورود پیدا کنند به طور قطع این هنجار شکنی از جامعه رخت برخواهد بست، لذا لازم است همه در خصوص بی حجابی احساس مسئولیت نماییم و در گام دوم انقلاب از جهاد تبیین غافل نشویم، تا در اجتماعی که معطر به طراوت علوی و حجاب فاطمی است زندگی آرامی داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها