باغدار سیستان و بلوچستان: 

تولید پسته یک شغل موروثی است که از پدرم به من رسیده 

باغدار سیستان و بلوچستان گفت: کار پسته را از زمانی که خیلی جوان بودم در کنار پدرم شروع کردم تولید پسته به‌نوعی شغلی است که از پدرم به من رسیده و یک شغل موروثی است.
کد خبر: ۹۶۱۵۱۹۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹

احمد اسماعیل زهی، باغدار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار داشت: یکی از مغزیجاتی است که پای ثابت ظرف آجیل ایرانیان شده پسته است به دلیل خوشمزگی همیشه طرف‌داران خود را داشته و کسی را نمی‌توان پیدا کرد که از این آجیل خوشمزه بگذرد یا بگویید به پسته میلی ندارم.

وی ادامه داد: پسته محصولی است که همیشه طرف‌داران خاص خود را چه در کشور و چه در خارج از کشور داشته و به دلیل داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باغدار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: من کار پسته را از زمانی که خیلی جوان بودم آغاز کردم در کنار پدرم شانه‌به‌شانه بر سر زمین‌ها کار می‌کردیم تا بتوانیم رزق حلال را به دست آوریم تولید پسته به‌نوعی شغلی است که از پدرم به من رسیده و یک شغل موروثی است.

وی افزود: به‌خاطر دارم در سال‌های اول که بذر پسته را کاشتیم تا مدت‌ها از نهال آن انتظار محصول نداشتیم؛ اما مثل معجزه‌ای نهال‌ها برخلاف انتظار همه زودتر از آنچه خیال می‌کردیم به بار نشست در آن زمان به حرف‌های ناامیدکننده دیگران توجهی نکردیم؛ بلکه امید بستیم و بر خدا توکل کردیم که نتیجه آن را تیز دیدیم.

اسماعیل زهی تشریح کرد: در حال حاضر مساحت باغ پسته ۵۰ هکتار است که ۲۰ هکتار آن درختان بارور هستند برای گسترش و تولید بیشتر در تلاش هستیم با لطف و عنایت خدا همه توان و ظرفیت را برای آن به کار می‌بریم.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۵ تن پسته برداشت می‌شود باتوجه‌به افزایش قیمت پسته تمام تلاش خود را کردم که با حذف واسطه‌ها محصول از من تولیدکننده به مصرف‌کننده به‌صورت مستقیم برسد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود در سطح استان فروش بی‌واسطه به ادارات را داریم که باعث شده در قیمت نهایی کاهش چشمگیری داشته باشد.

باغدار سیستان و بلوچستانی اذعان کرد: شهریورماه زمان برداشت محصول است و ماحصل یک سال زحمت و تلاشمان به بار می‌نشیند در اواسط شهریورماه این محصول آماده ارائه و ورود به بازار مصرف است در این کار علاوه بر خودم برای هشت نفر دیگر نیز اشتغال‌زایی شده است در مسیر تولید و اشتغال‌زایی سختی و شیرینی بسیار است که با توکل بر خدا از همه آن می‌شود گذشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار