خبرهای داغ:

قرار هفتگی عهد با شهداء نجف آبادی ها در برنامه نیم پلاک

حرکت خودجوش فرهنگی جمعی از جوانان بسیجی و انقلابی نجف آبادی که هر هفته بر سر مزار مطهر یکی‌ از شهداء با نصب پلاکارت و پذیرایی از مردم، یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۱۵
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه نجف آباد استان اصفهان؛ حرکت خودجوش فرهنگی جمعی از جوانان بسیجی و انقلابی را مشاهده می‌کنید که هر هفته بر سر مزار مطهر یکی‌ از شهداء با نصب پلاکارت و پذیرایی از مردم، یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند.

یوسفی مسئول برنامه فرهنگی شهدایی نیم پلاک هدف اصلی این برنامه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم مادران و همسران شهدا عنوان کرد.
تقی یوسفی  بسیجی پیشکسوت و فعال در امور فرهنگی مذهبی در گفتگو با خبرگزاری بسیج نجف آباد گفت: برنامه شهدایی نیم پلاک برای اولین بار خرداد ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و به حول و قوه الهی امروز که در خدمت شما عزیزان هستیم وارد چهارمین سال اجرا شده است.
 ایشان در مورد نحوه اجرای برنامه گفت: پنج شنبه هر هفته به دعوت یک خانواده شهید گروه فرهنگی نیم پلاک با حضور در کنار مزار مطهر شهید در کنار خانواده‌اش و با استقبال عامه مردم در جنت الشهدای شهرستان نجف آباد این برنامه را اجرا میکنند.
 در این برنامه راویان دفاع مقدس و جهاد تبیین با قرائت وصیتنامه و بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازند و در ادامه هم نفس گرم مداحان اهل بیت زینت بخش این مراسم معنوی شهدایی می‌باشد.
 ایشان افزود:گروهی از جوانان فعال در عرصه‌های فرهنگی عهده‌دار اجرای این برنامه شهدایی هستند و هدف اصلی آنها از برگزاری این برنامه که با استقبال خوب مردم و خانواده‌های شهدا روبرو شده است این است که بتوانندبه سهم خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را پاس بدارند و به مضمون این بیان امامین انقلاب که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، برسند.

لازم بذکر است شهرستان نجف آباد بیش از ۲۴۶۷ شهید دارد که از این تعداد ۳۸ نفر مربوط به دوران انقلاب بوده، ۴شهید طی ترورها، بیش از ۲۳۷۷ شهید در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده و ۲۷ جانباز نیز پس از پایان دفاع مقدس، بر اثر جراحات ناشی از جانبازی شهید شدند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار