خبرهای داغ:
فعال رسانه ای پلدختر:

محمود صارمی در جولان ناقوس جنگ برای رسالت، تعهد و شنیدن صدای واقعیت طعم شهادت را چشید

محمود صارمی در جولان ناقوس جنگ برای رسالت، تعهد و شنیدن صدای واقعیت طعم شهادت را چشید
فعال رسانه ای پلدختر گفت: محمود صارمی در جولان ناقوس جنگ برای رسالت، تعهد و شنیدن صدای واقعیت طعم شهادت را چشید و آسمانی شدتا ما خبرنگاران و فعالان این عرصه سهمی در تقویم کشورداشته باشیم.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۱۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

غلامرضا مهرابی فعال رسانه‌ای از شهرستان پلدختر درگفتگو خبرگزاری بسیج لرستان گفت: در سال ۱۳۵۸ به عنوان معلم در آموزش و پرورش پلدختر استخدام شدم، در سال ۱۳۶۵ که تعداد روزنامه‌ها محدود بود با خواندن مجله‌های جوانان و اطلاعات هفتگی ذوق و شوقی برای نویسندگی در من ایجادشد و می‌خواستم نویسنده شوم، اما روزنامه نگار و به تعبیری خبرنگارشدم و افتخار شاگردی در روزنامه کیهان را پیدا کردم و وارد دنیای این حرفه بسیار خاطره انگیز و شیرین و در عین حال سنگین شدم.

وی در ادامه افزود: حرفه خبرنگاری و خبرنویسی را در روزنامه کیهان کرمانشاه آغاز کردم چند سالی به این کار ادامه دادم و با آقای سجاد باقری سرپرست این روزنامه در این استان در دوره کوتاه خبرنگاری در دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کردم. در مدت فعالیت در کیهان به موضوع قدرت رسانه پی بردم که تا رسانه و خبرنگار نباشد بسیاری از مشکلات حل شدنی نیست و مردم جامعه از جهان بی خبر می‌مانند.

غلامرضا مهرابی تصریح کرد: بنا به ضرورت و نیاز و به خاطر این که نام شهرستان پلدختر و مسائل و مشکلات زادگاهم در رسانه به ندرت منعکس می‌شد به فعالیت در حوزه خبری شهرستان ورود پیدا کرده و این شد که در کنار حرفه معلمی به کار روزنامه نگاری در روزنامه‌های کیهان، جام جم و همشهری وخبرگزاری فارس و ایسنا ادامه دادم و این کار به مدت ۲ دهه ادامه داشت.

وی افزود: در کنار انعکاس رویداد‌های تلخ و شیرین که تلخ آن بیشتر بود و روز‌های خوب و بد،   اما وقتی پوشش گزارش‌ها و اخبار توانست بخشی از مشکلات بزرگ مردم  را حل کند و در مجموع فعالیت‌های بیش از سه دهه اینجانب در رسانه‌های کشور در عرصه اطلاع رسانی که موجب خدمت خالصانه و صادقانه در گشودن گره‌ای از گره‌ها ومشکلات مردم می‌شد مرا وادار به تلاش بیشتر در این زمینه و باعث خوشحالیم می‌شد.

مهرابی افزود: در طول مدت فعالیت خبری ۲ فرزند پسر و سه دخترم را که دارای ذوق و شوقی بودند، تربیت  و آنها نیز وارد این عرصه شدند و به کمکم آمدند و کار مستقل خبری را با علاقه مندی، تعهد، حساسیت، صداقت، صمیمیت،  پشتکار با گرفتن مجوز  پایگاه خبری سفیرلرستان، نشریه فرهنگ لرستان و رسانه خبری وقایع پلدختر را راه اندازی و حدود ۶ سال است  دایره و حوزه خبری را وسعت بخشیده و کل استان را پوشش خبری می‌دهیم.

خبرنگارپلدختری در ادامه گفت: نقش خبرنگاران در این عرصه که بازتاب دهنده صدای مردم و در عین حال تشویق گر آنان به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و آرام کردن فضای ملتهب غیر قابل انکار بود، به طوری که اطلاع رسانی صحیح و به موقع، جان خیلی از مردم را از کرونا و سیل نجات داد. فرصت را مغتنم شمرده و پیشاپیش ۱۷ مرداد سالروزشهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار که به دست طالبان در افغانستان، به این مقام نائل آمد و  به نام روزخبرنگار نام‏گذاری شده را به فعالان این عرصه تبریک می‌گویم. محمود صارمی در جولان ناقوس جنگ برای رسالت، تعهد و شنیدن صدای واقعیت طعم شهادت را چشید و آسمانی شدتا ما خبرنگاران و فعالان این عرصه سهمی در تقویم کشورداشته باشیم.

وی ابراز داشت:در دنیای امروز و درسیر تحولات، خبرنگاران با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کننداز آن جمله که  این قشر فهیم و فرهیخته به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا جامعه برای رساندن خود به دانش روز ابتدا نباید دغدغه معاش داشته باشند.

خبرنگار فعال گفت: نبود امنیت شغلی، فقدان بیمه، نداشتن مسکن و تامین معاش، همکاری کمرنگ روابط عمومی‌ها، پایین بودن آستانه تحمل مسوولان در نقد، نبود آموزش مهارتی، فقدان مشوق‌های ویژه، گرانی کاغذ و ناچیز بودن یارانه‌های پرداختی به نشریات محلی بخشی از مشکلات فعالان حرفه  خبرنگاری است که باید مورد توجه قرارگیرد تا بتوانند رسالت خویش را که همان رصد مشکلات و مطالبه گری است که تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات دارد را به نحو احسن و شایسته انجام دهد.

فعال رسانه تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی نیز مانند سایر اقشارجامعه با چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه شغل خود روبرو و از لحاظ  اقتصادی و معیشتی در تنگنا هستند و انتظار می‌رود مسوولان  و نمایندگان مجلس برای حل این مشکلات  تلاش  و این قشر زحمت کش که  رسالت خطیر خویش را در تمام شرایط بی مزد و منت و با احساس مسئولیت در این حرفه پرتلاطم انجام می‌دهند در سطح ملی و استانی مورد حمایت قراردهند و قدردانی از زحمات آنها را به یک روز و هفته خلاصه و محدود نکرده و از این ظرفیت عظیم برای پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و سیاست به نحو شایسته استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار