کلاهبرداری یک میلیارد و 160 میلیونی در پی نصب همراه بانک جعلی

تبریز- رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت:کاربری که در فضای مجازی به دنبال دانلود و نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها بود،با کلیک برروی لینک جعلی موجب خالی شدن حساب بانکی خود شده بود که با تلاش کارشناسان این پلیس تمامی مبلغ برداشتی به حساب وی عودت داده شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرهنگ "اکبر محمدجعفری" در تشریح این خبر گفت:با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فرد مالباخته با جستجوي اپليکيشن همراه بانک و دانلود آن از يک سايت ناشناس و نصب و ارائه کليه دسترسي ها به برنامه مذکور متوجه مي شود اين برنامه نه تنها خدمات بانکي مدنظرش را ارائه نمي دهد بلکه کل موجودي وي بالغ بر 1 ميليارد و 160 میلیون ريال را نيز به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

محمدجعفری ادامه داد: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا در سریع ترین زمان ممکن و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دادند که مبلغ برداشت شده به حساب وی عودت داده شد و پرونده جهت ادامه رسیدگی به مراجع قضائی ارسال گردید. 

وی تاکید داشت: کاربران برای دانلود و نصب هرگونه همراه بانک صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام نموده و علاوه بر اینکه برنامه های کاربردی را از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل نمایند.

وی اعلام کرد: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir و یا با شماره 096380 مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار