برای اولین بار در همدان؛

برگزاری دوره آموزشی «گوهرتراشی» در همدان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان از برگزاری دوره آموزشی «گوهرتراشی» خبر داد و گفت: سازماندهی فعالیت‌ها در راستای فرآوری این گوهرسنگ‌ها به رشد اقتصادی استان و اشتغالزایی کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۳۰
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان، سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان دوره آموزشی «گوهرتراشی» برگزار می‌نماید.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان از برگزاری دوره آموزشی «گوهرتراشی» خبر داد و گفت: سازماندهی فعالیت‌ها در راستای فرآوری این گوهرسنگ‌ها به رشد اقتصادی استان و اشتغالزایی کمک می‌کند.

شهرام بیرامی اظهار کرد: طرح موضوع گوهرسنگ‌ها از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر نشان از اهمیت این حوزه در ایجاد ارزش افزوده برای کشور دارد و تاکید ایشان بر جلوگیری از خام فروشی این سرمایه ملی است.

وی افزود: وجود انواع مختلفی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان همدان و دارا بودن بخش عظیمی از گوهرسنگ‌های کشور و تنوع بی‌نظیر آنها می‌تواند زمینه مناسبی برای اشتغال زایی پایدار در همدان‌ ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد معدودی در زمینه جمع‌آوری، تراش و فرآوری، داد و ستد، آموزش و سایر فعالیت‌های مرتبط با حوزه گوهرسنگ‌ها فعال هستند که بیش از هر اقدام دیگری باید سازماندهی و توسعه این مشاغل در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: سازماندهی فعالیت‌ها در راستای فرآوری این گوهرسنگ‌ها می تواند به رشد اقتصادی استان و اشتغالزایی کمک شایانی کند.

بیرامی با بیان اینکه سرمایه اندک، بازدهی کوتاه مدت، آموزش آسان و بازار مصرف نسبتا مناسب همچنین درآمد قابل توجه مزایای خاص این حرفه به حساب می‌آید، گفت: در همین راستا سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان همدان در نظر دارد با پیگیری کارگروه معدن، اقدام به آموزش و حمایت برای اشتغالزایی این حوزه کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌توانند از راه‌های ارتباطی و تماس با شماره ۳۴۴۵۲۰۶۵-۰۸۱ و ۰۹۱۸۴۰۸۷۷۸۲ در دوره آموزشی «گوهرتراشی» ثبت نام کرده و از حمایت‌های بعدی برای ایجاد کسب و کار برخوردار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار