مثبت سوژه |

روایتِ کارمندِ گنابادی از حس زیبای یک خانوادۀ نسبتاً پُرجمعیت/وقتی شغلِ کارمندی منافاتی با فرزندآوری ندارد

یک خانوادۀ کارمند موفق گنابادی معتقد است؛ کارمندی هیچ منافاتی با فرزندآوری ندارد و می تواند هر دوی این دو را داشت و از ۲۳ سال زندگی مشترک در کنار همسر کارمند با برخورداری از ۴ فرزند، لذت بُرد.
کد خبر: ۹۶۱۷۰۴۳
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از گناباد، موضوع جمعیت چند سالی است که به دغدغه رهبری و مسئولین کشور تبدیل شده و رشد جمعیت باید سرعت بیشتری بگیرد در غیر این صورت در سال 1430 با مشکل جدی رو به رو خواهیم شد.

یکی از مباحث مهم در فرزند آوری موضوعات فرهنگی می باشد و برداشت های اشتباهی که به جامعه تلقین شده مانند کارمندی مانع فرزندآوری است و یا این که با داشتن کار دیگر وقتی برای فرزند باقی نمی مانند ولی نمونه هایی در سطح جامعه داریم که نشان می دهد کارمندی مانعی برای فرزندآوری نیست.

به سراغ یکی از همین الگوها در جامعه شهری خودمان رفته ایم که نشان داده کار هیچ منافاتی با فرزندآوری نداشته و می تواند هردوی این دو را داشت.

خانم مریم ولی زاده در سال 1361 متولد و در سال 1380 نیز ازدواج کرده و امروز بعد از گذشته 23 سال از ازدواجش دارای 4 فرزند ، دو دختر و دو پسر  است و همسر وی نیز کارمند و خود ایشان نیز به شغل معلمی مشغول می باشد.

این بانوی گنابادی دانش آموزان را مانند فرزندان خود می داند و از تجربه لذت بخش کار کردن با کودکان می گوید و بیان می کند درست است هر دو نفر ما شاغل بودیم و در این که سختی هایی بزرگ کردن فرزند دارد ولی هیچ گاه اشتغال مانعی برای فرزندآوری نیست.


وی ادامه داد: کمک زن و شوهر به یک یکدیگر به طور قطع مسیر را آسان تر می کند و شیرینی داشتن فرزند زیبایی های زندگی را برای خانواده چندین برابر و برکات فرزندان نیز این مهم را بیشتر می کند.


این معلم گنابادی خاطر نشان کرد: زندگی که در آن فرزندی نیست به صورت یکنواخت شده و به مرور زمان بین زن و شوهر نیز مشکلاتی ایجاد می کند ولی وجود فرزند صفا و صمیمیت را در بین خانواده ایجاد و انگیزه ای به آنها می دهد.


خانم ولی زاده با اشاره به خاطراتی که در دوران بزرگ شدن فرزندان داشته که امروز به نیکی از آنها یاد می کند بیان کرد: داشتن فرزند انسان را از لحاظ روحی و عاطفی رشد می دهد و باعث می شود نسل خانواده امتداد داشته باشد و وجود خانواده و فرزندان است که به رشد و توسعه کشور منجر می شود.


وی افزود: انسان که سن ثابتی ندارد و به دوران کهنسالی نیز خواهد رسید و در این دوران وجود چندین فرزند خواهد توانست در مراقبت از آنها نیز بهتر صورت گیرد و وظایف تقسیم خواهد شد و از سویی فرزندان نیز به پشتیوانه یکدیگر خواهد توانست قدم های بهتری بردارند.


مادر گنابادی عنوان داشت: خود من در خانواده ای 8نفری بزرگ شده ام و حس در کنار هم بودن حتی در سر سفره امروز به فرزندانم نیز منتقل شده و زمانی که همه در کنار سفره جمع می شویم حس لذت بخشی را تجربه می کنیم.


خانم ولی زاده اظهار داشت: خوشبختانه این حس و حال که خانواده پر جمعیت زندگی با نشاط تری را به همراه دارد به فرزندانم نیز منتقل شده و امیدوارم در آینده آنها نیز دارای خانواده ای پر جمعیت شوند.


ای بانوی گنابادی در خصوص فعالیت های دیگری که در کنار شغل معلمی دارد بیان داشت: به عنوان یک بسیجی فعال و سرمربی حوزه به سخنرانی و تبیین موضعات مختلف می پردازم.


وی با اشاره به تلاش های دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه جوانی جمعیت طرح ملی یسنا را از اقدام مناسب بیان کرد و گفت: طرح ملی یسنا در جهت حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر2 سال در قالب کالابرگ الکترونیکی در شبکه های بهداشت  اجرامی شود، طرح واگذاری زمین به خانواده های دارای 3 فرزند وبیشتر، افزایش وام ازدواج به 300 میلیون جهت حمایت ازجوانی جمعیت، فروش خودرو برای کمک به جوانی جمعیت از خدمات به خانواده ها بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار