خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

واکسیناسیون بیش از ۱۵۰ هزار راس دام در کازرون طی ۱۶ ماه گذشته/ کاهش تلفات دامی و افزایش راندمان و کیفیت تولید را به صورت جدی دنبال می‌کنیم

مدیر جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون از رشد ۱۲ درصدی افزایش عملکرد محصولات استراتژیک کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۱۲۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶

مدیر جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشد ۱۲ درصدی افزایش عملکرد محصولات استراتژیک کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تلاش ۳۵ نفر از مربیان طرح جهش تولید در شهرستان کازرون خبر داد.

محمد جعفر شفیعی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از یکصد و ۵۰ هزار واکسیناسیون دام و طیور به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و عشایری در قالب نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری و گوشت قرمز توسط سه تیم کلینیک سیار گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون و در راستای مقابله با شیوع بیماری‌های دامی و رصد و پایش بیماری‌های دامی انجام گرفته که در حراست از سرمایه‌های دامی، بهداشت جامعه و مقوله امنیت غذایی نقش بسزایی داشته است.

عضو مجمع جهادی بسیجیان شهرستان کازرون یکی از اهداف اصلی طرح جهش تولید را انتقال فناوری، کسب دانش‌های روز و افزایش بهره وری در تولید محصولات زراعی و گوشت قرمز عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با هدف حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مدیریت بیماری‌های مشترک و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گزاری در تولید و کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فراورده‌های دامی، افزایش راندمان و کیفیت تولید و سلامت مواد غذایی با منشأ دامی را بصورت جدی دنبال می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری به‌عنوان یکی از سیاست‌های پایدار و راهبردی در بیشتر کشور‌های پیشرفته و در حال توسعه اعمال می‌شود، یادآور شد: امروزه در بیشتر کشور‌های جهان بدون حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری، بخش عمده‌ای از کشاورزان و روستاییان با درآمد پایین با مشکلات و معضلات جدی روبرو خواهند بود و معتقدم که بدون مشارکت بخش خصوصی فعال و پویا در سالی که مزین به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» است، تحقق هیچ یک از اهداف طرح جهش تولید ممکن و دست یافتنی نیست.

وی در پایان گفت: شهرستان کازرون یکی از شهر‌های برتر در سطح استان و کشور در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی است که باید از این ظرفیت و پتانسیل در جهت تولید بهتر و بیشتر بهره کافی برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار