خبرهای داغ:
مجذوبی تأکید کرد

ضرورت داشتن آمادگی مقابله و کنترل بیماری تب دنگی/ تاکنون هیچ موردی از شیوع تب دنگی در همدان گزارش نشده است

همدان-رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون هیچ موردی از شیوع این بیماری در سطح استان گزارش نشده اما با توجه به درگیر شدن چند استان باید آمادگی مقابله و کنترل بیماری در تمام سطوح ایجاد شود.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۵۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در کارگروه پدافند زیستی استان که با محوریت پیشگیری و کنترل تب دنگی و مقابله با مخاطرات احتمالی پشه آئدس برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از شیوع این بیماری در سطح استان گزارش نشده اما با توجه به درگیر شدن چند استان باید آمادگی مقابله و کنترل بیماری در تمام سطوح ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون در مناطق غرب کشور، درگیری و شیوع این بیماری گزارش نشده‌است، عنوان کرد: آب‌های راکد، گیاهان زینتی و سبزی‌کاری‌هایی که با حوضچه‌های غیرجاری و راکد آبیاری می‌شوند، می‌تواند مهمترین محل زندگی و نمو پشه آئدس باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان پیشگیری و آمادگی برای مقابله را مهمترین هدف این جلسات برشمرد و افزود: باید جلسات تخصصی، کاربردی و میدانی افزایش یابد و واردات گل‌های زینتی از استان‌های آلوده مدیریت شود و جهاد کشاورزی و محیط زیست استان بر فضای رشد و کاشت و واردات گیاهان و فضای سبز طبیعت نظارت بیشتری داشته باشند.

* رویکرد جهادی راه برون رفت از مشکلات و سرافرازی کشور است

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای دولت چهاردهم با بیان اینکه رویکرد جهادی راه برون رفت از مشکلات و سرافرازی کشور است، گفت: این کارگروه نیازمند دبیرخانه ثابت است که بسیج همه دستگاه‌ها و امکانات در آن محقق شود.‌

حسن رضانیا ضمن قدردانی از حساسیت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صورت گرفته از بیماری تب دنگی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی دانشگاه درخصوص این پشه و بیماری منتقله از آن خوب بوده و دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدامات خوبی هم در راستای آماده‌سازی و آموزش پرسنل داشته است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه نداریم آرامش روانی و امنیت خاطر مردم را بر هم بزنیم و اطلاع‌رسانی باید با حفظ امنیت روانی مردم انجام شود عنوان کرد: تعامل دبیرخانه و رسانه با رویکرد اطلاع‌رسانی توأم با حفظ آرامش عمومی جامعه تقویت شود.

وی بر لزوم تشکیل جلسه استانی با حضور فرمانداران و شهرداران استان در راستای بررسی راهکارهای پیشگیرانه در هر شهرستان تأکید و تصریح کرد: همچنین در این خصوص لازم است با مراجع مرتبط کشور ارتباط نزدیک و به‌روزی ایجاد شود و همه دستگاه‌های مرتبط گام به گام و با سرعت مناسب مصوبات کارگروه را عملیاتی کرده و نسبت به ارائه گزارش اقدام کنند.

*لزوم مشارکت بین‌بخشی و ورود جدی سازمان‌های عضو کارگروه به مدیریت فضای پیشگیرانه

معاون بهداشتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم مدیریت سفرها در دو ماه پیش‌رو به ویژه مسافرین استان‌های شمالی و جنوبی کشور اظهار کرد: ابتلای انسانی آئدس خطرناک نیست اما ورود پشه خطرناک است.

دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در راستای کنترل این بیماری انجام شده طراحی راهکارهای مقابله‌ای در قالب الگوی بومی‌سازی برای استان است، تبیین کرد: تمام وظایف و دستورالعمل‌های محوله به دانشگاه علوم پزشکی همدان با جزییات پیگیری و محقق شده است.

وی از تشکیل جلسات و کمیته‌های درون بخشی و استانی در راستای مقابله و کنترل این بیماری خبر داد و افزود: در این راستا آموزش‌های لازم به پرسنل ارائه شده و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین بر لزوم مشارکت بین‌بخشی و ورود جدی سازمان‌های عضو کارگروه به مدیریت فضای پیشگیرانه بیان کرد: نصب بنر پیشگیری علائم هشدار در ورودی شهر انجام شده و در سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی انجام شده و در پایانه فرودگاه مراقبت سلامت زائرین حج انجام شده‌است، همچنین برنامه آموزشی پرسنل شهرستان‌ها مبتنی بر نمونه‌گیری و کار مداوم انجام شده‌است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار