خبرهای داغ:

«مرکز رصد زنان و خانواده» رونمایی شد

«مرکز رصد زنان و خانواده» رونمایی شد
«مرکز رصد زنان و خانواده» امروز ۹ مردادماه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۱۷۶۵۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶

 

 

 

 به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان--مراسم رونمایی از «مرکز رصد زنان و خانواده»  سه‌شنبه ۹ مردادماه با حضور انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و زهرا پزشکیان، دختر رئیس جمهور در دفتر معاونت زنان رئیس جمهور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، لیلا رضایی، مشاور آماری امور زنان یکی از اهداف این معاونت را راه‌اندازی سامانه رصد و پایش شاخص‌های جنسیتی حوزه زنان و خانواده اعلام کرد و گفت: در این خصوص مسائل و مشکلاتی از قبیل عدم پوشش کامل شاخص‌های حوزه زنان، عدم پوشش کامل همه دستگاه‌ها، وجود آمارهای موردی، عدم وجود تعاریف و مفاهیم و تعداد محدود شاخص در حوزه زنان و خانواده وجود داشت و ما سالنامه تمام دستگاه‌ها را بررسی کردیم تا پوشش را تکمیل کنیم.

وی در ادامه به تشریح روند شناسایی و تحلیل شاخص‌ها پرداخت و افزود: شاخص‌ها در هشت عرصه آموزش و پرورش، جمعیت و خانواده، حقوق و امنیت، حمایت‌های اجتماعی، سلامت، فرهنگ، کار و اقتصاد و مشارکت سیاسی بازنگری و شاخص بیشتری به گزارش جدید اضافه شد.

مشاور آماری امور زنان گفت: از ٢۶ دستگاه اطلاعات دریافت کردیم که از این تعداد شش دستگاه همچنان اطلاعاتی ارسال نکرده‌اند.

وی پیگیری دریافت داده‌ها از دستگاه‌های بی‌پاسخ مانده، پیگیری داده‌هایی که به خاطر محدودیت زمانی توسط دستگاه‌ها ارسال نشده، تهیه فرم‌ساز جهت گردآوری اطلاعات، تهیه گزارشات تحلیلی، انعکاس مشکلات سامانه‌ها برای اصلاح و به روزرسانی سامانه رصد طی سال‌های آتی و ... را از جمله اقدامات پیش روی معاونت زنان و خانواده اعلام کرد.

در ادامه نیز انسیه خزعلی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: در شغل منعطف مدنظر برنامه هفتم پیشرفت، بحث برابری مطرح نیست بلکه بحث عدالت مطرح شده است. همچنین در قانون کار، وضعیت باید به گونه‌ای باشد که به بانوان و خانواده آنان صدمه‌ای وارد نشود.

خزعلی با تأکید بر لزوم ارائه آمار صحیح به مجامع بین‌المللی، گفت: رتبه ایران در مورد شکاف جنسیتی در جهان ۱۴۳ است که علت این آمار این است که اطلاعات ایران به درستی به این مجامع منتقل نشده است.

وی مرکز رصد زنان و خانواده را مرجعی برای ارائه آمار معتبر به مجامع بین‌المللی دانست و گفت: یکی از فعالیت‌های این دوره معاونت، رصد دستگاه‌ها برای اعمال قانون و نظارت اجرای برنامه‌های تصویب شده ستاد ملی زن و خانواده است که در رصدی که هر شش ماه یک‌بار انجام شد، مواردی که در این دولت تصویب شده به خوبی اجرا می شود.

خزعلی اظهار امیدواری کرد همه قوانین مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با ازدواج قابلیت اجرا داشته باشد و گفت: هماهنگی معاونت زنان با سایر دستگاه‌های اجرایی از تاکیدات رئیس جمهور شهید بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار