ضرورت گسترش فرهنگ و دانش‌افزایی عمومی برای مقابله با چالش‌های محیط زیست

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: گسترش فرهنگ و دانش‌افزایی برای مشارکت عموم در راهکارهای عملی برای مقابله با چالش‌های محیط زیست امری ضروری است.
کد خبر: ۹۶۱۷۷۰۶
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، مهدی اله پور در حاشیه کارگاه آموزشی توانمندسازی دانش محیط زیستی ویژه رابطین ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: در کارگاه آموزشی توانمندسازی دانش محیط زیستی، ضمن مرور قوانین و اسناد بالادستی در خصوص حفاظت از محیط‌زیست، چالش‌های پیش روی محیط‌زیست ایران و جهان از جمله بحران آب، آلودگی هوا، تولید بی‌رویه زباله و همچنین تغییر اقلیم و نیز بد مصرفی‌ها در حوزه انرژی، موردبحث قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گسترش فرهنگ و دانش‌افزایی برای مشارکت عموم در راهکارهای عملی برای مقابله با این چالش‌ها و حفظ منابع طبیعی را ضروری برشمرد و افزود: برای رفع هر کدام از چالش‌های ذکر شده نیاز است آحاد مختلف در جامعه مشارکت کنند تا سرمایه‌های ملی به نسل‌های آینده منتقل شود.

 در ادامه محمدجواد سمیعی، مدرس کارگاه با تشریح شرایط آبی در مشهد، ضرورت مدیریت صحیح مصرف آب در بخش‌های مختلف و ارتقای سطح آگاهی عمومی در این زمینه را موردبحث قرار داد و با ذکر نمونه‌هایی از راهکارهای عملی در مسیر نجات آب، هدف نهایی این آموزش‌ها را داشتن شهری دوستدار آب و شهروندانی مسئولیت‌پذیر در قبال محیط‌زیست عنوان کرد.

امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست تخصصی و کاربردی تصریح کرد: فعالیت‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی داشته باشد؛ اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌ایم که فعالیت فرهنگی باید پیوسته باشد. علاوه بر پیوست فرهنگی، فعالیت باید دارای پیوست اعتقادی نیز باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار