مشاوره حقوقی در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان در زاهدان برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج حقوقدانان مشاوره حقوقی با حضور حقوقیاران جهادگر در مسجد طالقانی زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۹۶۱۸۰۹۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار ابوالحسن رضایی، مسئول بسیج حقوقدانان سپاه سلمان گفت: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان به منظور توسعه آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم در مساجد استان در حالی اجرا می شود که این مهم به یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی تبدیل شده است.

وی افزود: راهبردهای سند تحول دستگاه قضایی، توسعه و در دسترس ‌ساختن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی از جمله اهداف طرح مهم هر مسجد یک حقوقدان است.

رضایی بیان کرد: ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست لذا استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی برای ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، جزء راهبردهای قوه قضاییه است.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سپاه سلمان تصریح کرد: در این راستا، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوق‌دانان و کانون بازنشستگان قوه قضاییه از جمله نهادهای مشارکت کننده در این طرح هستند.

این مسئول آموزش حقوق عمومی به مردم، کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و افزایش رضایتمندی مردم و کارآمدی بیشتر نظام را از جمله اهداف اینبرنامه برشمرد.

گفتنی است در این طرح ۱۵نفر از نمازگزاران مسجد طالقانی از خدمات مشاوره رایگان حقوقی که توسط حقوقیاران بسیج حقوقدانان سپاه سلمان ارائه شد، بهره مند شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار